Gå til innhold

Seteleie uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til UL for en uke siden og da satt jenta godt på rumpa, og det gjør hun nok forsatt.... Skal til ny UL i uke 36, og er veldig spent på om hun har snudd seg til da. Grunnen til hyppige UL-kontroller er pga at jeg holdt på å miste gutten min i forrige svangerskap, og har ekstra oppfølging nå. Forrige svangerskap ble babyen tatt ut 3 uker før tiden (keisersnitt) pga at han ikke vokste som han skulle og hadde hjertefeil, og husker at han også satt (eller lå i tverrleie). Er det noen her som vet om det er større sjanser for at nr to ligger i seteleie når nr en gjorde det? Og når pleier barnet å feste seg? Hører om mange som sier at barnet deres la seg med hodet ned rundt uke 30, og har blitt liggende samme veien resten av svangerskapet. Er jo godt å slippe spark i ribbeina, men er en smule ubehagelig når hun "tramper" på urinblæren min...... Tenker også en del ¨på fødselen.... Var veldig klar for vaginal fødsel denne gangen, men fikk litt kalde føtter med tanke på setefødsel... Er det mange her som har opplevd at barnet sitter rundt uke 32, men så har snudd seg etterhvert?

Klem fra "mammaigjenifebruar"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med nummer en snudde han seg ikke før i uke 38.

Er nå i 30 med nummer to, og spiren sitter godt langt nede i bekkenet, så håper den snur seg som storebror gjorde

Skrevet

Mine barn ikke snudd seg før i uke 36-37, og jeg har fått inntrykk av at det er ganske vanlig. Så mye kan fremdeles skje når du er i uke 32!

Skrevet

Jeg hadde også ei tuppe i seteleie i uke 32, men hun snudde seg i løpet av den uka.

Den legen jeg snakka med sa at det ofte er spesielle grunner til at et barn ligger i sete, og det var jo litt spesielt med din første. Så sant babyen din er frisk og normal, er det nok ikke slik at det nødvendigvis blir setefødsel denne gangen også. Men jeg forstår du er spent - jeg var fryktelig bekymra selv... Lykke til - håper hun snur seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...