Gå til innhold

Hva gjør jeg med en bannende 2åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 tror det er helt ok å skrike FAEN når noe ikke går helt hans vei. Dette har sikkert vi voksne skyld i, selv banner jeg bare når jeg slår meg, mister noe etc. Ellers har jeg klart å slutte med banningen, syns ikke det høres særlig bra ut... Meeen det er jo flaut da, når poden flittig bruker F ordet. Stakkars, han sjønner jo ikke at dette ikke er greit! Hva gjør man??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du har klart å slutte, da tar nok den smarte toåringen snart etter det også, akkurat som med banningen.

Bare å ignorere banningen å vente. :-)

Skrevet

he he huff, snuppa mi sier også faaaaen.... jeg bare overser det, og prøver å passe min egen munn og ;o)

Skrevet

He he skal jo ikke så mange gangen til før de plukker det opp. Så slutt selv og overse hans banning så går det nok over etter hvert.

Skrevet

prøv først å overse det og ikke gi det noe oppmerksomhet.

(Hvis han får oppmerksomhet når han banner, vil dette bli en positiv forsterker som gjør at det blir enda mer interesangt)

Hvis han ikke får respons på ordet(man skal selvfølgelig trøste han når han slår seg altså) vil det antagelig forsvinne av seg selv.

Ellers kan man prøve å reagere slik når gutten slår seg og sier faen. Man trøster og sier au au au slo du deg..

Man kan da håpe at han begynner å forbinde ordet au med at han slo seg og vil bruke dette fremfor å banne.

Man må nesten prøve seg frem. Men ikke lag mye styr over banningen, det gjør bare vondt værre.

lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...