Gå til innhold

Hvor lenge trenger man egentlig stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille nærmer seg 8 mnd, og stellebordet synger på siste verset. Lurer på om jeg skal tyne det en stund til, eller om jeg må investere i nytt :-)

Tenker at når hun blir større kan det være greit å bare ha sånn "madrass" på gulvet, slik at hun ikke faller ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker stort sett bare stellebordet når tennne skal pusses. (11 mnd.) Sluttet å bruke det til bleieskift og stell for lenge siden, er så redd for at hun skal deise ned i flisene. Har ikke brukt matte på gulvet, men latt henne stå og holde seg, evt. hatt henne på fanget.

Skrevet

Til barnet kan stå ved tissebleieskift. Og esser på potten. (11 mnd)

Skrevet

Har nesten ikke brukt stellekommoden i det hele tatt. Steller på baderomsgulvet på stellematte. Syns det er så koselig å sitte og dulle med henne der, når vi steller.

Skrevet

Min eldste er straks 3 år og vi bruker det fortsatt til han. Syns faktisk det er såå tungvindt når vi er andre steder på besøk og ikke har tilgang til stellebord.

tissebleier tar vi stående på stellebordet. også hvis han skal ha på up&go bleier. Men bruker vanlige bleier om natta og de må han ligge når vi skal ta på. Samme med tannpuss og tørking etter bading osv.

Bæsjbleier MÅ taes liggende. og alternativet er jo å legge han på gulvet, men da må jo jeg ned på fire også og det er jo så slitsomt.

Skrevet

min er snart 2 og bruker det fortsatt. Han vil jo selvsagt ikke, og vrir seg ofte slik at jeg må holde han før jeg får skiftet;-) Men her er det faktisk jeg som bestemmer;-) Ryggen min tåler ikke at han skal skiftes på gulvet, og han tåler ikke up&go, så da blir det stellebord. Hender jeg tar en skift på gulvet hvis han er veldig vill, men det dreper jo ryggen da:-(

Skrevet

Vi brukte stellebordet til hun var 2 år ! Deilig å slippe å sitte på gulvet og skifte . Men det er individuelt hva man liker. Prøv dere uten , og hvis det ikke funker, å kjøp et nytt ...

Skrevet

Hm, ja, prøver å beholde det vi har litt til, og ser om vi da trenger et nytt elelr klarer oss med gulvet, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...