Gå til innhold

akupunktur føre og under fødsel.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde det under fødsel med nr 2, anbefales. Slappet utrolig godt av mellom riene, selv om det var bare 1-2 minutter i mellom så klarte jeg å sovne, takket være nålene. Hjalp meg å få ut morkaka som ikke ville ut også. :o)

Skrevet

Skulle egentlig få petidin ( eller noe lignende ) noen timer inn i fødselen, men ventet en time så fikk jeg akupunktur istede. Funket kjempebra! Slapp noe annet smertestillende..

Anbefales herfra hvertfall:-)

Skrevet

Hadde modningsakupunktur tre ganger på ca 1,5 uke før jeg fødte og er helt sikker på at det funket!

Begge mine to første fødsler var lange, og jeg fikk beskjed og at jeg hadde en lengre livmortapp en vanlig som jo må flate ut før det blir full åpning... Tredje gang tok jeg akupunktur, og fikk masse kynnere av det, og kynnerene påvirket livmortappen. Jeg ble helt moden og hadde 3 cm åpning uten en eneste rie!

Skrevet

Jeg prøvde det sist. Var sliten og hadde fått sovepille + sprøyte som ikke fungerte. Så foreslo jordmora at jeg skulle prøve akupunktur - som jeg trudde var ment som smertelindring...tok visst grundig feil, jeg, hehe! De var jo selvfølgelig ment for å få fart i fødselen =P 4 timer etter fødte jeg. Men trur nok ikke det bare skyldes akupunkturen, for fødselen var ganske så lik det først: mange timer med vondter men liten åpning, og så går det fort på slutten.

Skrevet

Fikk det som smertelindring på føden. Effekten på meg var at jeg ble superdårlig... Men mener bestemt at nålen som ble satt i hodet på meg ble satt "feil". Jeg kjente hvor det presset og presset der den satt. Kastet opp til nålen ble fjernet.. :(

Men vil nok prøve det på nytt for tror det virker om det blir gjort riktig.

Skrevet

funket ikke i det hele tatt på meg. Fødselen stoppet opp (selvsagt ikke nødv pga nålene), og jeg klarte ikke å bevege meg slik jeg ville siden nålene stakk opp av føttene mine. jeg vil ikke prøve det igjen neste gang. Men jeg vet om mange det funket på.

Skrevet

Jeg fikk akupunktur for å få fart på riene, og det var skikkelig effektivt iallefall!

Skrevet

Jeg fikk også akupunktur for smertene, men det hjalp ingenting på meg...

Skrevet

Jeg fikk akupunktur under første fødsel for å få fart på riene, det hjalp utrolig bra, selv om jeg ikke hadde tro på det i starten... fikk modningsakupunktur før andre fødsel, det fungerte også bra. Så mine erfaringer er positive :)

Skrevet

ååh, den funka ikke på meg!

Hadde skikkelige forventninger til denne akupunkturen, og gleda meg til å prøve det.

Det endte med at under første rie så pilla jeg ut alle nålene og heiv dem i gulvet! Plukka dem pent opp og la dem på vasken da ria var ferdig..ble litt flau over meg selv da:o)

Skrevet

Fikk akupunktur under første fødsel, hjalp ingenting. Epidural derimot hjalp veldig, he-he;-)

Skrevet

Jeg fikk akupuntur for å få sterkere og lengere rier under fødselen, men funket ikke på meg. Liker ikke nåler, men det positive var at det er ikke vondt å sette de nålene hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...