Gå til innhold

delt omsorgsrett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har man krav på noe da? vi har to barn på 1 og 2 år vi har ikke blitt enige om noe enda men rekner med at vi skal klare å bli enige. men i så fall får vi delt barne bidrag o.l da? eldste går 3 dager i bhg og minsta skal begynne 3 dager i januar. rekner med at det er en utgift som blir delt på oss. barne faren har tilbudt seg at han kan være hjemme med ungene på dagtid og jobbe i helgene men hvordan blir det da? blir det han som "har" ungene da? huff mye tanker osm raser igjennom hodet mitt for tiden.. fint om noen har noen tips. barne faren og jeg er enige om å gjøre det beste for barna men hva er egentlig best?? et par dager hos hvær eller ei uke her og ei uke der? de er jo veldig små enda..det viktigste er jo at det er til det beste for barna når en først er i en sånn trist situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig vanskelig og gjøre det som er best. for det er så forsjelig fra barn til barn og familie til famile. men hukomelsen til så små barn er ikke klar for og bo like mye 2 steder. de trenger ett hjem og ett besøkshjem. men det er jo mange måter og løse det på. dere kan jo tilbringe en delt tid sammen alle fire osv.

det tror jeg er det beste, om dere klarer og sammarbeide. at barna bor 1 sted og er en del på besøk hos den andre. også kan "besøks foreldren" heller komme masse på besøk.

tror du dere hadde grei det?

Skrevet

Har delt omsorg selv, og eg synest egentlig at dine er for små til det. Dei anbefaler det ikkje for unger under 3 år. Mine er 2,5 og 5, og eg kan i grunn forstå kvifor dei har satt den "grensa". Det var tøft dei første mnd for begge to, men no har det begynt å gå seg til. Trur det er bedre at dei bur hos ein, og har samvær med ein. Men om faren har mulighet for å vera heima med dei på dagen, er jo det ein kjempefin løsning synest eg. Då vil jo det bli hans samvær, men kan jo vera greit om ikkje alle helgene forsvinner i arbeid og da. At dei kan vera med han i helgene og...

Skrevet

Glemte å sei at siden dere har 2 barn, kan dere ha 60/40 samvær på kvar sin unge. Da blir begge rekna som aleneforeldre...

Da får dere støtte til barnetilsyn, utvida barnetrygd og event. os og kontantstøtte. Pluss skatteklasse 2. Eg og pappaen har avtale om ikkje betale bidrag, fordi me har ganske lik lønn. Trur eg fant ut at han skulle betalt 300 kr i mnd... Det gidder eg ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...