Gå til innhold

Problemer med Avent manuell brystpumpe.. flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke skikkelig vakum, virker det som...? Strålen står fint til å begynne med, men så dabber det helt av og sier fullt stopp etter noen få pump. Får jo den "shvoooop-lyden" når jeg kobler pumpen av puppen, men trykket er absolutt ikke like sterkt som det har vært før. Hmm, synes det er så rart, for puppen har masse melk, og har aldri hatt noe problemer med pumpen tidligere..! Har brukt den jevnlig i 6 mnd nå, men de bør jo holde lenger enn som så?? Forsøkt å skifte ventilen, men det ble ikke bedre. Har dobbeltsjekket at jeg har satt sammen pumpen riktig også. Noen med samme erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke den gummidingsen som skal inntil puppen som har blitt litt stivere, da, så det er verre å få vakum? Brukte bare min noen få måneder, så har ikke opplevd det samme, dessverre. Kan du få tak i ny? Klage til forhandler?

Skrevet

Jeg hadde mye problemer med det samme da jeg skulle pumpe meg. Synes pumpa funket dårlig, men det samme gjaldt vel puppene mine. Jublet om jeg fikk ut 30 ml. Tror du det kan være at den gummikoppen blir fuktig rundt kantene av melka? Jeg ga vel mer eller mindre opp og puppet meg gjennom hele ammeperioden.

Skrevet

Hm, nei - gummikoppen er myk og fin og den virker tett. Men skal ta med pumpa til Babyshop og høre hva de sier. Synes jo det er litt merkelig hvis den ikke skal vare lenger enn 6 mnd.. for det ER melk i puppene, nemlig.. hehe. Fullammer ennå og hører melkespruten oppi ganen hennes, så det er nok fullt trøkk der ;-)

Skrevet

jeg hadde samme prob., og det viste seg at ikke den hvite lille, runde gummiproppen satt riktig. Den skal altså settes på nedenifra og opp om du forstår. Den har mye å si for vakumet.

Skrevet

Man trenger jo litt trening med å bruke pumpe, men det har du sikkert allerede. Jeg erfarte at for meg var det lettest å få igang utdrivinge om jeg pumpet om morgenen og på omvendt pupp av den jeg ammet på mens jeg ammet. En gang fikk jeg ut 160 ml sånn og det er mye på en med små pupper som forble små hele ammeperioden:)

Skrevet

http://www.midelfart.no/contact_us/contact_us.asp

Trenger du deler til denne pumpen, er det bare til å ringe eller sende mail til ovennevnte. De sender deg det du trenger i posten, og det er helt gratis. Jeg hadde også problemer med pumpa på slutten, og fikk ny stjernedings og gummien som skal inntil puppen.

Null problem! Hvor lenge den holder kommer vel an på hvor mye man pumper osv...

Er no verdt et forsøk...

:-)

Skrevet

Vet ikke om du setter sammen pumpa mens den enda er fuktig etter sterilisering. Den skal da bli tettere. Jeg likte ikke den gummi delen som skulle ligge inn mot puppen og kuttet ut denne. Syns jeg fikk bedre vakum da.

Skrevet

Det skal sies at jeg prøvde også både med og uten den gummidingsen på trakten, og når jeg bare fikk dreisen på det, ble det best vakum med den på. Til slutt kunne jeg bare sette vakum på puppen, og få 150 ml ++ ved å pumpe bare et par ganger innimellom:p

Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme problemet som deg.

Arvet en slik brystpumpe av ei venninne som har brukt sin til tre barn, så den var velbrukt. Tenkte at det sikkert var slitasje, og kjøpte en ny for en uke siden. Fikk akkurat samme problemet...

Så nå har jeg akkurat pumpet meg. Monterte pumpen mens den enda var fuktig, og tok av den plastgreia som skal sitte rundt brystet.

Fikk skikkelig vakum hele tiden! Nesten så det var litt vondt :-)

Pleier å få ut ca 50 ml (+-) etter mye strev, men nå fikk jeg ut 80 ml lett som bare det! Anbefaler deg å prøve å ta av den plastdelen, det gjorde veldig mye forskjell!

Skrevet

Har du husket å sette i den bittelille gummiventilen i hullet nedenfra og opp, og ikke ovenfra og ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...