Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke lett å forklare en 7 mnd gammel baby at han MÅ pusse tennene..! I begynnelsen var han så flink, gapte og lot meg pusse, og bare lo og syntes det var morsomt. Men nå presser han tunga over tenne og presser tannbørsten bort, og nekter meg å pusse de. Det er helt umulig å komme til! Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få pusset tennene hans? Har prøvd å avlede oppmerksomheten hans, og holde en finger inni munnen hans, men det funker ikke..
2-barns mor Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Hva med å gi han sin egen tannbørste som han kan holde på mens du pusser med en annen. Dette funket hvertfall her. Eller å sitte/ligge med et speil så han kan se seg selv og bli avledet på den måten? Lykke til og ikke gi opp.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 beklager men må bare le litt.. husker jeg tenkte det samme med min første i den alderen.. Å pusse tenner er desidert det vanskligste og jævligste med å ha barn.. Jeg gjør hva som helst for å slippe. (jeg har overbevist faren om at han er flinkere) For en unge i trassalderen som absolutt ikke vil pusse tenner er IKKE noe gøy... Men vi gjør så godt vi kan og det gjelder bare å holde tomodigheten oppe... Vi diller og duller og det å gi dem noe som får oppmerksomheten over på noe annet er lurt... (men noen ganger blir det ikke lettere likevell..)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Takk for tipsene. Men selv om han har oppmerksomheten rettet mot noe annet mens jeg prøver å pusse, så går tunga av seg selv og presser seg mot tannbørsten.. Huff, håper det er en fase han går fort gjennom!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Her så holder jeg snuppa på armen slik at hun kan se seg selv i speilet når vi pusser tennene hennes, det synes hun er kjempegøy. Og så får hun "pusse" litt selv etterpå :-) Hun er 9mnd
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Vår fikk tenner da hun var 4 mnd.. Tannpuss var bare gøy for hun gapte med en gang hun så tannbørsten.. Det varte i 1 mnd ca.. Så kom 2 mnd hvor det var nesten umulig. Hun kneip sammen munnen og brukte hendene for å få bort tannbørsten. Fortsatte likevel å prøve med varierende hell... Så pluttselig for 2 uker siden gapte hun etter tannbørsten igjen. Skrøt MASSE av henne og hun smilte som en sol... Gaper fortsatt stort. Håper det holder en stund. Skryter masse hver eneste gang og akkurat nå er hun litt stolt. Får leke med tannbørsten etterpå. (Er snart 8 mnd nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå