Forskeren Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Nå er det bare minsten som ikke har hatt det i familien, vi har etter tur vært nede alle sammen. Han er 6,5 mnd og får et lite grøtmåltid om dagen, ellers ammes han. Kan han få det da?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Ja, dersom han deler leker med andre som har det osv. Omgangssyken smitter ikke via maten ... Fordelen hans er at han får masse antistoffer gjennom morsmelken, og er dermed veldig godt beskyttet.
Forskeren Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 Ja, det var liksom det jeg tenkte på med antistoffene. Han er og har vært særdeles høyeksponert for smitte!
Kosel Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Mini er drøye 5mnd, spiser to måltider om dagen, får pupp etter middag/grøt og ellers i døgnet.. Han har fått spysyken nå...stakkar lille bæsjet 3 ganger i dag, spydd utallige ganger og har feber.. stakka lille gutten min...
Nusse_83 Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 uff ikke noe greit med spysyken, farlig også. det er jo fare for dehydrering for små barn. La de drikke mest mulig, pass på at de tisser og rådfør dere med lege dersom det varer over mer enn tre dager. Vi har også hatt spysyken i nær familie i det siste, men har til nå sluppet unna. Alle antistoffene hjelper jo slik at tulla er godt beskyttet, men er jo lurt å ikke oppsøke folk som er syke, så vi holder oss hjemme. Lykke til videre og god bedring.
Forskeren Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2007 Ja, huff, håper han slipper! Det er jo ikke det at vi oppsøker folk som er syke, vi er syke selv Både storesøster, jeg og mannen har nå hatt det, og når han ammes døgnet rundt så sier det seg selv at han har hatt nærkontakt med smittekilden...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Eldstemannen min fikk det da han var 3 mnd og ble fullammet, så ja...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Det kan godt hende han slipper. Vi hadde det begge + at vi smittet alle som hadde vært innom oss rett før utbruddet..... huff og huff..ekstremt smittsomt. men babyen på 6 måneder slapp unna ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå