Gå til innhold

Noen som er gravid og som bygger hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på en liten en igjen, men vi bygger hus og det skal stå ferdig i mai/juni. Vi skal gjøre en del innvendig. Male, legge gulv osv.

Tenker at det er lurt å vente med å bli gravid til vi er ferdig med huset .Jeg får jo ikke gjort så mye.

Ønsker derfor synspunker på dette av dere som både har vært gravid og bygd hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent! Det gjorde ikke jeg, og det var veldig slitsomt! Kan jo ikke male eller gjøre så mye annet heller, og hvis mannen din skal bruke mye tid i huset og du blir alene hjemme med to små barn,- og i tillegg formen ikke blir bra, er det ikke noe å trakte etter, kan jeg love!

Skrevet

Vi kjøpte brukt hus og pussetopp MYE da jeg var på slutten av svangerskapet.

Takket være en mann med enorm arbeidslyst og masse familie som hjalp oss så hadde vi nok ikke blitt ferdig til babyen meldte sin annkomst.

Selv var jeg ikke så veldig i stand til å gjøre mye. Var plaget med en ille bekkenløsning og kynnere som ble måtelig intense bare jeg tenkte tanken på å gjøre noe som helst.

Hjalt til så godt som mulig med litt maling, kosting og rydding.

Så mitt råd er å gå godt gjennom dette med din mann. Er han villig til å jobbe for dere begge om du ikke blir i stand til å gjøre så mye? Muligheten er der jo for at du blir i kjempe form, men du kan og bli uheldig å få bekkenløsning og andre hemmende plager.

Skrevet

Vi bygget hus og gjorde alt arbeidet inne selv. Jeg tapeserte, malte, la gulv ( både parkett og fliser) Mens jeg var veldig gravid. Gikk så fint atte!

Det var slitsomt, men utrolig motiverende!

Kjempe koselig med baby og nytt hus!

Lykke til!

Skrevet

Anbefaler deg også å vente til huset står ferdig.. Vi bygde mens jeg gikk gravid, hadde ei på litt over året hjemme, var kjempesliten av å jobbe, ordne med hu, og en litt skrall bekkebunn, så bidro MINIMALT....

Orka rett og slett ikke...

Skrevet

Takk for svar. Ser at det er ulike erfaringer på dette området. Men gravide bør vel ikke male, eller sier de noe annet om det nå?

Nei mannen er ikke så intressert i å gjøre alt alene, da han pusset opp en hel leilighet sist jeg var gravid.

Og sjangsen for at jeg får bekkenløsning igjen er jo der, men er jo ikke sikkert jeg er så langt på vei når vi skal holde på. Så vi får se hva vi ender opp på. Men kanskje mest logisk å vente, selv om hjertet sier noe annet.

Skrevet

jeg skriver under på mammaen til goingen. .for her gjorde jeg akkurat det samme . .

Skrevet

jeg og Xen skulle pusse opp. vi begynte med og male stua, etter første strøket var malt lå jeg superdårlig på kjøkkengulvet og sov mens han malte...

jeg ville ha ventet

Skrevet

Overtok et nærmest oppussingsobjekt når jeg var 7mnd på vei med snupp. IKKE å anbefale,.. Var ufattelig slitsomt og jeg fikk gjort lite for å hjelpe mannen min....

Nå skal vi bygge hus, og det blir uten mage for min del!

Jeg ville nok ventet. Er jo ikke så lenge du må vente heller, så da er nok det det beste om du ikke skal slite deg ut!

Skrevet

vi bygget på og pusset opp mens jeg var gravid.... ble forsåvidt bygget et nytt hus....... alt er jo nytt untatt grunnmuro og reisverk....

slitsomt slitsomt slitsom...............

Skrevet

Nei tror vi venter. Jeg har lyst til å være i god form når vi skal holde på og når vi skal flytte inn. Mye som må gjøres når vi er kommet inn i huset. Rom som skal møbleres osv.

Og hadde et tungt svangerskap sist, men gikk med tvillinger da, så er jo ikke sikkert det blir like dan da, men for sikkerhets skyld.

Takk for alle svar, hjalp meg til å ta den endelige beslutningen om å vente:)

Skrevet

Så du spurte om graviditet og maling over her.

Jeg hadde en slik malingsmaske med filter i. Passet ellers på å lufte godt når vi holdt på.

Gravide skal være forsiktige med maling. Oljemaling er fy-fy og vannbasert maling går greit, men jeg ville ikke ta noen sjanser og hadde masken på samme hva jeg malte.

Det lille jeg orket å male da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...