Gå til innhold

pokker..skarlagensfeber ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen av dere/barna deres som har hatt det? hvor lenge smitter det? motstridende informasjon fra legekanten..

stakkars gutten ser ut som en svær prikk hele han ;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, stakkars! Ikke hatt det, vil ikke ha heller, masse symp!

Skrevet

Sjekk

helsenett.no

lommelegen.no

pasienthandboka.no

Skrevet

tusen takk for det luten. skarlagensfeber til tross, juletreet klarte han å velte i dag morres ;-o halve treet landet oppå gutten, men tror du han gråt? nei han fikk latterkrampe istedenfor..det er noe mystisk i pencillinen han blir foret med, det er jeg sikker på!

hvordan har julen faret med deg og dine da?

Skrevet

takk for linkene annie, men jeg har saumfart halve nettet, og det er derfor jeg sitter usikker tilbake. legen sa en ting, apoteket sa en annen ting, mens nettet er uenig med de begge to.

Skrevet

Det gikk skarlagensfeber i bhg til lillegutt og jeg dro han til legen, selv om han var fin. Viste seg at han hadde streptokokker i halsen, i følge legen et tidlig stadium til skarlagensfeber. Han var hjemme fra bhg i 4 dager og ble foret med pencilin 3 ggr daglig. Men; han ble aldri et svær prikk da, hehe.

Og ang. juletreet, det landet det over lillegutt allerede 1. juledag. Men som den pysen han er (og ikke fikk noe medisiner, hehe) så hylgren han, selv om det gikk helt fint. Slekter på far sin, det er helt tydelig, hihi.

Skrevet

Olga-Borghild;

i 4 dager ja, hmm, fikk beskjed på legevakten at gutten var klar for bhg dagen etter påbegynt pencillin-kur om allmenntilstanden var grei! djises. nå hadde det ikke vært aktuelt whatsoever, men det er jo da man kan begynne å forstå hvorfor epidimier bryter ut.

jeg aner ikke hvor gutten har blitt smittet, har ikke blitt opplyst om tilfeller i hans bhg eller eldstens bhg.

fnis fnis, da tør jeg insuinere at gutten min er mer hardbarket enn din (noe han selvfølgelig har fra meg) det kan absolutt ikke ha sammenheng med medisinene han går på....kremt kremt ;D

Skrevet

Joda, ragna, vi har julet til alles fornøyelse, i to gode omganger (hans side - min side), og med mye luft rundt. Ingen unger sjuke, mor sov i nesten to døgn med varierende kroppstemperatur (-14 - +48) på midten av juleuka der et sted men det var egentlig helt greit... (O salige søvn...)

I dag har vi vært superfrisksportslige og til og med jagd med den største pøbelen med på skautur med pølsekremering og greier, det var nemlig dagslys for første gang på mange tåkedager.

Hvordan er stemningen i skarlagensheimen?

Skrevet

vi har som dere feiret i 2 omganger, vellykket som bare det. ungene har vært sukker- og pakkehøye, forventningene ble innfridd for eldstejenta som ønsket seg rattkjelke. noe vi måtte lirke og lure utav henne da hun besvarte sp.mål om pakkeønsker med "jeg ønsker meg det jeg får jeg". idag satt vi og beskuet tv'en da hun plutselig betrodde meg at "tenk at jeg fikk rattkjelken mamma, det var jo akkuratt det jeg ønsket meg" fy flate, fortsetter hun slik har hun oss rundt lillefingeren i fjortisalderen også ;D skarlagensgutten er i topp form, det er det som er som merkelig, han lå strekk ut på julaften og 1.dag men så ble han plutselig bedre, helt til han våknet opp som en stor prikk på freddan. tok han med til legevakten bare for å være sikker (trodde egentlig han hadde spist ett eller annet snodig) og der ble det fastslått skarlagensfeber (streptokokkinfeksjons i halsen som gir skarlagensfeber) de var igrunnen like overrasket som oss over formen hans. han er fortsatt prikkete, men det har begynt å gi seg. nå setter jeg all lit til at ingen andre i heimen har blitt smittet, det har jeg ikke tid til. setter meg på skolebenken neste mandag ;)

men altså, O salige søvn....as in, det jeg tror du mener? men som jeg ikke tør å skrive siden det er litt definitivt for hennes del? hmm.

Skrevet

Bra å høre om formen hans, ellers er ferien litt kjip..

O salige søvn var bare min beskrivelse av min todøgns virus-befengte sovegreie, ikke noe verre heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...