Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Hei dere.. Jeg må bare ha noen synspunkter her og dele dette med noen. Det spiser meg opp. Skal korte det ned så det ikke blir alt for langt. Jeg ble gravid med X da jeg var 22 år. Kjente han knapt.4 mnder med helge treff. Jeg ville ha barnet og abort var ikke en løsning for meg. Under svangerskapet kjøpte svigers leilighet til X i Oslo slik at han kunne studere. Dette var i en helt annen del av landet enn jeg hadde venner og bekjente.Dette ble introdusert slik: men og min bor var på besk og satt i stuen. Da kom svigemor inn- vi har kjøpt leilighet til dere i oslo. Meg og min mor ble helt satt ut. Hadde ingenting jeg skulle sagt. På sykehuset dagen etter fødsel laget han et helvete fordi jeg ikke kunne være med til oslo dagen etter fødsel. Jeg var helt knust etter 3 dager i fødsel. Han snakket ikke til meg på 3 dager under sykehus oppholdet. Jeg har skilte foreldre selv og vet hvordan dette er for barna så jeg fulgte etter til oslo når babyen var 8 uker.Var der i 3 år til jeg ikke klarte mere. Vi var travle begge to. Jobber utdannelse og vi flyttet sammen i min hjemby etterhvert. Han fikk en karriere jobb, som innebar mye reising osv. Det var aldri et spørsmål om det hjemslige eller hverdagen. Det var kun han og hans utdannannelse. Vi bygget hun og flyttet inn og jeg stod for alt av arbeid med dette samt min utdanning og sønn.Xvar alltid opptatt med jobb/reising. BOMBEN kom januar for noen år siden. Han reiste seg plutselig opp på ett middagsbesøk hos noen venner og sa "det er slutt" så tok han bilen og stakk av. Jeg sprang ut -fikk sjokk,snublet og datt og knakk foten. Han bare så dumt ned på meg.Neste dag etter mye prøving på å få kontakt kom han og hentet meg.Etter en utskjelling og to timer var han borte. Jeg gikk helt i sjokk. Satt igjen her i det nye huset alene med en liten sønn som spurte iherdig etter pappa som plutselig var borte.Gutten fikk også sjokk. Han flyttet inn igjen etter noen uker og to uker etter dette var han borte igjen. Jeg fikk vite gennom et tele2 brev og et nr at han hadde truffet an annen og hvert utro i lengre tid. Dette er planlagt og strategi- FORSTÅR DU IKKE DET var det han sa. Det er ikke plass til dere to i mitt liv!!!!!!! To uker etter han reiste fra oss kom han her og hentet gutten i hennes bil med et barnesete baki. Jeg fikk vite gjennom telefonen at gutten har blitt introdusert for de to nye- henne og hennes barn lenge før han gikk. Han ble totalt forvandlet over natten.Etter dette har det vært et sant helvete å forholde seg til han.En ren tyrann.Bare trusler og sjikaner.Jeg arrangerte meklingsmøter osv for å få faste avtaler for gutten sin del, men han var så sinna at det førte ingen plass henn.Han og hun nye fulgte etter meg på gaten etter møtene og jeg lyger ikke om jeg sier at jeg har vært sammenhengende redd i flere år nå. Det er ikke en dag han ikke er i livet vårt og ferier osv blir bare ødelagt! Jeg tror rett og slett han vil traspe meg for rett og slett få meg av banen så han kan ta opp bitene etter gutten. Han har utsatt gutten for utallige mange traumer og forferdelse. Det er gusomt å se på. Men i norge kan man ikke nekte samvær så fremt det er narko, fysisk vold osv....Psykisk vold er det ingen som bryr seg om. Jeg kan ikke forklare alt her- det er så utrolig mye. Jeg har hatt en iherdig kamp med systemet for å prøve å få hjelp. X har oppført seg som han er gal og jeg har fått klar beskjed om flere ganger at om du ikke gjør sånn eller sånn så skal du angre...Jeg kunne ikke få barnebidrag gjennom nav for da skulle han... Jobben min gikk konkurs og jeg slet økonomisk- men bestemte meg for at jeg SKULLE beholde huset for gutten sin skyld. Han skulle ikke miste dette opp alt. Mye har skjedd siden den gang. Har funnet verdens snilleste mann og har en baby på nesten 4 mnder. Vi har huset allesammen og er blitt en liten familie. Men det er svært vanskelig men mister x i bakrunnen konstant. Nå vil han ta fra meg gutten og går for full omsorg!!!Jeg er knust. Den lille gutten som jeg har hatt og passet på siden han så dagens lys.Kan ikke forklare med ord. Det har vært et grusomt år med utrolig mye redsel. Var så redd i svangerskapet for att alle påkjenningene skulle gå utover babyen i magen. Når jeg var gravid tok han helt av. Legoland turer med gutten på min termindato.Gutten hadde gledet seg i mange måneder til dette. Jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt. x og sakkyndige tok gutten ut av skolen og reiste. Det har vært så mange hendelser som ikke engang min advokat har hørt maken til. Alt i alt vil jeg kose meg med den lille- men det er vanskelig når jeg vet hva som kommer. ER så REDD for at han skal ta gutten fra meg. Har aldri gjort noe galt i mitt liv. Ikke vært en festløve eller forsømt barnet mitt på noen måte. Det er ubegripelig. Hvis noen har vært i samme situasjon ver så snill å svar meg. Kvir meg sånn til denne rettsaken. Vet at han snakker så bra for seg og tvinner de fleste rundt fingen. Han prøver alt for å sette meg opp- få meg i feller- at jeg er en dårlig mor. Føler meg forfulgt i hverdagen. Please noen??
Leandermamma Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Huff, dette var ikke noe kjekt. Har ikke vært i samme situvasjon og har heller ingen råd å gi deg, men jeg tror det skal litt til at rettsvesenet gir han full omsorg, med mindre du er uskikket som mor på noen måte. Delt omsorg er vel det meste han klarer å oppnå vil jeg tro. Ønsker deg lykke til og håper du får et godt nytt år :-) Stor klem!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 huff dette hørtes forferdelig ut. Har ingen erfaring med det. Men tror det skal ekstremt mye til for at han skal bli tatt fra deg. Mor står jo sterkt. Hva sier advokaten din? tror virkelig ikke du kan miste omsorgen altså. håper på det beste! klem
Moi 32 Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg kan bare fortelle at jeg vet at det skal VANVITTIG mye til før de tar et barn fra sin mor! Sjansen er stor for at de dømmer i DIN favør! Føler med deg!! Pust med magen og kos masse med dine barn og din mann! LYKKE TIL!
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Uff. Stakkars deg og sønnen din. Vil bare si at jeg føler masse med deg, har selv en sønn med en idiot, men har klart å få han ut av bildet og vi lever nå lykkelig med vår nye familie. Det skal som sagt utrolig mye til for at han skal klare å ta ifra deg barnet ditt, og sånn som du beskriver det så tror jeg ikke at han har sjangs. Lykke til iallefall, krysser fingrene for dere. Fortell åssen det går, gi deg iallfall ikke. Har tro på deg Stor klem.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Takk for medfølelse:) En ekkel ting å vente på, spsielt med en liten ny baby i hus. Skal gi deg en lyd jeg:)Og hvordan ble du kvitt x-en din?Nyskjerrig..
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Hei igjen. Skjønner at det er ekkelt, ihvertfall når det innebærer det som betyr mest for oss, nemlig barna. X-en min har gjort så mye galt og flere kriminelle ting, så når han begynte å lage bråk, brukte jeg det imot han, vet jo en del ting og kan vitne imot han i en del av de lovbruddene han begikk, samtidig gravde jeg litt til og fant mere snusk og klarte å få en søt hevn for å si det sånn. Avslørte og at han datet flere enn en av gangen og konfronterte alle damene hans på hva han holdt på m, etter at det ble slutt mellom oss, hjalp og ei annen han hadde satt i vansker. Han skjønte tilslutt at han ikke kom noen vei. Jeg har prøvd at han skulle ha ett forhold med sønnen sin, men jeg følte tilslutt at det ikke ble trygt. Jeg håper at det ordner seg for dere også
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #9 Skrevet 31. desember 2007 Det som er det skremmende her er at det ikke fungerer med systemet. Har prøvd alt(!)for å få hjelp til sønnen min. De sier alle at om jeg ikke sender gutten til han er det selvtekt. Da kan jeg miste omsorgen for gutten. Det hjelper ikke at han har hatt besøksforbud hit i flere mder eller oppfører seg som han er gal. Han GIR SEG ALDRI. Alle rundt meg sier han er en renspikket psykopat, men hva hjelper dette da?Politiet har fått flere anmeldelser, men x bare ler når de blir henlagt. Koser seg han da og får mere bensin på bålet(!) Det er svært vanskelig å bevise noe i slike saker- før det ender med galskap... Å ha barn med slike folk hadde jeg aldri venetet meg. Vi var lykkelige sterke mennesker som jobbet for en fremtid for familien og KABANG, så var det over og en ny verden rundt meg. Det er nesten som om jeg er redd for å skrive her- for han er overalt føler jeg. Stakkar dame som røvet han fra meg:)Hun sitter faktisk og godter seg og skriver takke meldinger til meg for at hun "fikk"mannen min...Hun vet IKKE virkeligheten og hvem hun er sammen med. Men tror ikke hun er hakket bedre slev. Dette unner ikke jeg min verste fiende- de siste årene og å treffe en slik mann. ALDRI unnskyld deres menn jenter- de jobber såmye , mne er jo for...bla bla bla...Jeg fikk høre senest i går 4 åretter brudd at han hadde "kost" seg på byen med jenter..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #10 Skrevet 31. desember 2007 høres ut som du bør ha en sterk sak her egentlig...du har vel familie og venner som kan vitne på hans oppførsel...siden du er godt etablert med hus og stabil familie rundt gutten tror jeg nok retten går din vei...få tak i en god advokat og prøv et siste meklingsmøte med en fra barnevernet og deres familier tilstede (din mann og x's dame) dette vil kanskje sette ting i et annet lys for han...de fleste vil nok ta ditt parti i denne saken og det ender antakelig opp med annenhver helg+kanskje en dag i uka og fullt barnebidrag for x'en din...mor står definitivt sterkest i en slik sak når du har alt i orden rundt deg og "rent rulleblad"...lykke til og hold oss oppdatert!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #11 Skrevet 31. desember 2007 Du må skre deg dokumentasjon!! Vitner, tekstmeldinger, osv. Det er det eneste som holder på sånne som han! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #12 Skrevet 31. desember 2007 REneste USA tilstander. Anmeldelser fører dessverre altfor sjeldent frem her i norge, skjønn det den som kan. Uansett, jeg vil skrive litt til deg, HI. Dette skal du da ikke trenge. Jeg vet ikke hva du har prøvd/ikek prøvd, men det er nok mye. Ta vare på alt som blir sagt, skrevet, truet med til deg. Om han sier noe til deg så ta det opp, finnes mye mikrofoner + båndopptagere, sånn at du har det. Skriv ned det du skal si i rettssaken, slik at ingen kan feillede deg der, hold deg til følelsene dine, det helvete du har levd til nå. Omsorgsrett: jeg tviler på at han får 100%, og hvis sønnen din skal ha kontakt med han i ettertid, så avtal konkret når han skal ha gutten. Møter han ikke opp nei, så får han ikke gutten. Sikkert enkelt for meg og sitte og si, men folk får nok. Sånn er det bare. Du har fått nok for lenge siden. Lykke til og ha et godt nytt år!!!
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Få tak på så mye dokumentasjon du kan. Få tak på journalen fra meklingstimene,alt du kan... Alt hjelper:) Lykke til!! Jeg har stor tro på at det går din vei!! Masse klemmer
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 Tror de også hører på deg, tror ikke de vil sende sønnen din til en som holder på sånn som han, prøv å legg opp en plan på åssen du skal legge fram saken. De skal jo se fra barnet sin side og barnet sitt beste. Hun nye vil sikkert få se de onde sidene hans etterhvert, da vil hun nok angre på sin egen oppførsel. Jeg fikk telefoner fra sinte damer som min eks drev med, de hadde fått servert masse løgnhistorier, skal si de fikk høre tilbake, han kom ikke noen vei med det og avslørte seg bare mer og mer etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Det virker ikke som om systemet tar så mange hensyn til slikt. Jeg får bare høre at jeg skal være gladhan ikke slår han eller drikker seg full/narkotika. det virker somom det er det eneste de tar hensyn til. For meg virker det som om det ikke er "gale nok" om du skjønner. De ser på dette som en tvist og en konflikt mellom oss foreldre. Bryr seg ikke om vektap og tydelige problemer hos gutten etter endt samvæ. Far drar gutten bevist inn i de verste situasjoner- kun for å få frem en sak som han "lager "for seg selv.
MartinFelipe07 Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Utrolig at det kan finnes slike mennesker som han...Jeg har ikke vært gjennom det selv,men jeg kan "høre" at du gjør ALT for å ha gutten din..: Det eneste rådet jeg kan jeg deg er bare at du ikke må gi opp! Uansett hvor lei du er denne xen,ikke la deg bli påvirket av han! Forklar ALT i retten. Du må verken ha dårlig samvittighet for å "sladre" på han til retten eller noe. Bare kjemp for å ha sønne din med deg! Skulle vært flere mødre som deg. Ikke la denne xen ødelegge deg. Stå på! Ønsker deg all verdens lykke og håper gutten din har det bra tross alt som skjer rundt han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå