Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Mitt barn er for overfølsom for lyder,vi kan kjøpe sånn babycall så da kan vi høre barnet men barnet bør jo ikke høre oss da barnet våkner for den minste lyd.Noen ved hvor mye det vill koste å gjøre noe med en eller to vegger?Ikke bare er det en fordel for barnet men for oss,for snakker man i stuen er det som man står inne på soverommet.Å være stille resten av livet er jo ikke noe gøyt,bedre da å kunne gå til ett rom som ikke tar imot lyder.Kan noen hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Har aldri hatt et lydtett rom nei, men ungene mine har sovet til lyd fra de ble født, minste sover faktisk bedre til lyd enn uten... Har det blitt slik fordi dere har vent ungen til å sove når det er muesestille? ...isåfall er det kanskje mulig å lære den at det ikke trenger være Helt stille når man sover? Min svigermor ble vennet til å sove i total stillhet da hun var liten, og det henger faktisk fortsatt igjen, må sove med sov-i-ro for å få blund på øynene. Syntes nesten dette innlegget mitt virket litt dumt, så jeg må signere anonym idag
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Har dere gått å listet dere hver gang ungen har sovet eller? Jeg har aldri tatt noe hensyn til når min lille har sovet. Å nå sover han i lekegrinda mens jeg støvsuger rundt han, flytter litt på grinda osv. Hadde han faktisk med i bryllup når han var 2mnd, å da sov han i vogna si inne i fest lokalet hele kvelden Syns heller dere kan begynne å venne ungen til litt støy jeg Mye bedre både for ungen, som da vil kunne sove overalt og for dere. Kjedelig å liste seg rundt hele tiden...
ennaH Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Det kommer vel helt an på hvordan dere vil isolere og hvor godt dere har tenkt å gjøre det. Det letteste er vel å isolere med glavamatter mellom stenderne i veggen. Prisen på det finner du hos nærmeste trelastforhandler. Men det blir ikke totalt lydtett, da. Å gjøre rommet totalt lydtett vil nok kreve ny dør også, i tillegg til spesielle isolasjonsmaterialer, Og uten å ha den ringeste erfaring, skjønner jeg at det blir svinedyrt.
ennaH Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Her kan du få noen tips: http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/15187-jeg-ma-ha-lydtett-rom.html
ennaH Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Uff, linken virker ikke, ser jeg. Men denne virker. Og som du ser, er det mange diskusjoner rundt lydtett rom på dette forumet: http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå