Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er her noen som har fått beskjed om å gå ned i vekt da dere skulle begynne på Pergo? Eller noen som vet hva BMI bør være under når en tar Pergo?

Hvor høy må BMI være for at det skal føre til problemer mtp å bli gravid?

Setter pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min BMI er på 44. Fekk pergo av legen uten diskusjon.

Eg spurte han rett ut om han hadde betenkeligheter pga vekta mi, men det hadde han ikkje. Var bare å sette i gang ;o)

Eg fekk også pergo då eg hadde ein bmi på 50, men då viste det seg at eg ikkje hadde eggløsning, så dei 20kg eg greidde å kvitte meg med har gjort underverker!!! Er 7 veker på veg etter at det klaffa på den 2. pergokuren. :o)

Har i tillegg PCOS, hadde ein del cyster på eggstokkene for 20kg sidan, dei er så og seia borte no, er bare eit ubetydelig antall... Så vektreduksjon at nok litt å seia. Men leste i eit anna innlegg du har skrevet, BMI din er ikkje "så" veldig høg til at vekta skal vera eit problem for deg?

Men det er stor forskjell på leger. Eg har ei vennine som er 20kg mindre enn meg (bur i eit anna fylke), ho får ikkje pergo pga av vekta.... verden er urettferdig!!

Skrevet

Hei, og takk for svar! :)

Gratulerer med spira! :) Så heldig du er! :)

Ja, legen sa ikke noe ang vekten min heller, men så er jeg ikke så veldig stor heller. Jeg kommer meg akkurat opp på "fedme"! :)

Jeg tror også at det hjelper på å bli sunnere og sprekere. :) Men hva er egentlig problemet hvis en blir veldig tykk? Hva gjør at ei som er veldig stor har vanskeligere for å bli gravid?

Skrevet

Takker, føler meg heldig ja, har prøvd i 5 år før me fekk det til.

Legen sa at når eg var så passa overvektig så kunne egget få problemer med å feste seg. Var vel egentlig alt han sa.

Men eg trur nok det at eg har lagt om livsstilen min når det gjelder både kosthold og mosjon er ein av hovedgrunnane til at eg vart gravid denne gangen. Kroppen min er mykje sunnere og i betre form.

Skrevet

Så inspirerende å lese da..:) Veldig bra at dere fikk det til igjen da! :) Jeg tror også at det har mye å si å bli sunnere og sprekere. Merker det psykisk også.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...