*ale* Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Skal ha dette til kalkunen på 31, og lurte på om det var noen her som husker den oppskrifta som verserte her for litt siden... Skal være MASSE hvitløk i, men husker ikke hvor mye,,, Skal lage til 4 voksne og tre barn...
prekæs Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Jeg smørdamper 20-30 hvitløksbåter til de er møre, heller på melk slik at det passer til antallet poteter jeg har kokt, og bruker stavmikseren for å fjerne løkbitene. Deretter heller jeg melken over potetene, og lager stappe på vanlig måte. Bælgodt:) Ser mye ut med så mye hvitløk, men det er det ikke.
*ale* Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2007 Hehe.. Ja bælgodt:) Mener at noen koker de sammen med potetene, det går vel sikkert også greit:) Takk takk:)
Mersa og gutta <3 Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Jeg kan ikke oppskriften på den som har vært her, men jeg skal lage noe lignende. Tar 2 båter hvitløk, en god dæsj revet parmasan og en boks creme fraiche. Da lager jeg av 8 poteter. Lager jeg til mer så blir det på slump og smaker det til etterhvert. Har potetmosen i illfast form og drysser litt parmasan på toppen og gratinerer i ovn i 10 min, blir nyyyyyyyydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå