Gå til innhold

Hva hadde dere svart??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi fikk spørsmål fra svigermor om hun og svigerfar kunne ta med seg snuppa på 2 1/2 år til sverige i 5-6 dager.. Hun har det fint sammen med farmor og farfar men verken jeg eller sambo har noe lyst til å være så lenge vekke fra henne. Blir nok ikke noe av det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir sikkert hyggelig! Er verre for foreldrene enn ungen! Kanskje greit når den lille kommer? Dere får innarbeidet rutiber etc, slappet litt av?

Skrevet

nå ville jeg sagt nei... snupp er 17 mnd, sovet hos farmor 1 gang og hun har aldri vært borte fra meg mer enn ett døgn...

men din er ett år eldre, kanskje har sovet der en del? og hvis du er fødeklar i tillegg må det vel være deilig med litt avlastning?

Skrevet

Det er jo litt sunt å savne henne litt da..., jeg hadde sagt ja uten tvil..., mye god tid til hverandre for dere, og en fantastisk mulighet for besteforeldrene å knytte bånd. Dette er et problem for deg , og sikkert ikke for vesla.....noe å tenke over:-)

Skrevet

Jo hun har sovet flere ganger hos dem, men hun har ikke vært så lenge fra oss før. maks 2 netter. Har 15 dager til termin nå. Er nok værst for oss ja,men .. får se hva det blir til

Skrevet

Hadde gladeligt sagt: JA! dere er heldig som har avlastning, ingen som har spørt meg om de kan få ha barna, ingen som kommer til å spøre heller :( vær glad du har så omtenksomme svigerforeldre.

Skrevet

En gang må bli den første! La henne reise. Om det skjærer seg så kan dere kanskje reise å hente henne? Jeg hadde gladelig takket ja hvis jeg var deg.

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort, ville tilbragt mest mulig tid med henne, særlig med tanke på at det kommer en liten en også.

Skrevet

hello sis, noe å tenke på det hun ene sier, at det ikke er et problem for henne (lillemor), men for dere=) hadde jo vært sinnsykt herlig også for dere!! og kjekt for lillemor å gjøre noe annet=)

Skrevet

Nei, 1-2 dager hadde holdt i massevis for oss. Syntes det var en lang tur.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt, er det meningen at besteforeldrene skal ta henne med seg FØR den lille kommer?

Tenk om du føder mens hun er borte da isåfall...

Skrevet

Ikke så lenge nei og ikke hvis du snart skal føde. Viktig å gi eldste mye oppmerksomhet i tiden før en ny baby kommer!

Dessuten hvis det er biltur de skal på hadde jeg ikke klart. Jeg MÅ være sikker på at hun er sikret godt nok. Jeg må alltid stramme beltene når andre i familien har prøvd å feste de. Sitter helt løst når de tror hun sitter fast nok.

Skrevet

Definitivt ja:) Unger er ikke slik med oppmerksomhet at man kan øse-pøse for å lage et lager frem til en liten blir født. Det fungerer ikke på den måten.....kanskje heller motsatt faktisk at overgangen blir enda større hvis man øse-pøser nå og frem til fødsel. Unger i dag tilbringer mye mindre tid med besteforeldre enn generasjonene før dem.....trist synes jeg. Skulle ønske jeg og ungene var så heldige at noen ville ta dem med på tur noen dager.

Skrevet

hei igjen.. ble ikke noe av turen, eller svigermor skulle ikke bli med, svigerfar reiser alene (besøke broren sin). så da blir det ikke et dilemma. Om hun skulle vært med hadde det blitt fra i dag av ja, føler selv at jeg vil ha henne her å kose det jeg kan før fødselen.

Skrevet

Um, det hadde bare vært aktuelt om det var noe vi måtte med jobben og vi derfor ellers måtte ha vært borte fra henne, tror jeg.

Skrevet

Åja, selvfølgelig! (Tror jeg..) Hehe... Hatt vesla borte i tre netter når vi malte kjøkkenet i fjor, da var hun 1,5 år. Besøkte henne to ganger tilogmed... Men nå er hun ett år eldre, så jeg hadde nok sagt ja.

Hva med å benytte sjansen ved å forklare at dette skal hun få lov til siden det kommer en baby i huset snart, en slags feiring av at hun skal bli storesøster, for hun har vel sikkert veldig lyst til å dra vil jeg tro!? :o)

Og å si at nå skal du få være med bestemor og bestefar heeeelt alene i mange dager, og kose deg før det kommer baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...