Gå til innhold

Strekkmerker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har opplevd å få det tilig?

Er i uke 19 selv..Bare tenker på når man kan forvente at di kommer,hvis dem overhode kommer da så klart!!!Er d helt i slutten eller oppmot 30 uke man kan begynne å se noe til dem??

Bare spørr jeg,er førstegangs så jeg har ikke så mye peil på dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkmerker er hormonelt, så de kan komme fra uke 1 til uke 40.

Er endel om det på 3 tri - dukker ofte opp over natta.

Utrolig irriterende for de som får det når de går over termin....

Skrevet

smør mage, rompe, lår med babyolje hver dag, siste 3 mnd smører du morgen og kveld....

det holder huden fuktig, å vil ikke sprekke opp så fort....

bruk den i dusjen, og smør deg gjerne på kveldstid før pysjen kommer på:)

du vil oppleve å bli litt klissete på disse områdene etter å brukt det i lang tid, men det er bare sunt for huden!!!

mange delte meninger om dette, men det er vel verd ett forsøk???

funker det så funker det, hvis ikke så har du ihvertfall prøvd:)

jeg smører og smører hver dag ihvertfall....

lykke til.....

klem silje

Skrevet

I mine to tidligere svangerskap har jeg smurt meg med Vichy sin antistrekkmerke-krem fra apoteket. Jeg har ikke fått strekkmerker (bortsett fra litt på det ene låret), og kjøpte meg en sånn idag også.

Er i uk 22 nå, men tenkte å begynne å smøre meg nå, morgen og kveld. Den er litt dyr da, 245,- og jeg trenger nok en til i løpet av sv.skapet, men verdt pengene hvis det fungerer. Jeg vet jo selvsagt ikke om den funker da, kanskje jeg hadde sluppet unna merker uansett, men det føles veldig godt å smøre seg! Og vel verdt å forebygge!

Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk ett stakkarslig strekkmerke i uke 32 sist, så gikk det fjorten dager til og da smalt det, og magen såg ut som et verdenskart :-P

Skrevet

Smøring hjelper sannsynligvis ikke. Sterkkmerker kommer innenfra. Men det skader jo ikke med myk fin hud da ;)

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker i uke 15.....snart ikke plass til flere på magen. Møkk. men men. ikke noe å gjøre med.

underhuden som strekker seg "for fort", så lite sannsynlig at kremer virker pga det trekker ikke ned til underhuden. Ta en tur til hudpleier og forhør deg.

Skrevet

Jeg fikk ingen på magen forrige svangerskap, men to på ene siden. Disse kom i løpet av de to siste ukene av svangeskapet. Moren min fikk mange strekkmerker, så jeg var forberedt, men ble jo veldig glad da jeg slapp unna på med 4 små :)

Jeg smurte forresten med bodybutter fra bodyshop. Skal jo ikke ha noen dokumentert effekt, men hadde ikke tørr hud i alle fall :)

Skrevet

strekkmerkene kommer jo pga underhuden sprekker... hallo!!!!!!!

hjelper ikke å smøre da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...