Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har vært så mye syk i år at jeg begynner bli alvorlig bekymret. Jeg drar jo på meg det ene etter det andre! Har astma, og ikke fått ta medisinen min siden mai,*(graviditeten) men dette har vart helt siden januar og ikke vært noe værre/bedre pga kutt av astmamedisin... Jeg Har hatt over 15 forkjølelser (har ikke telt, men sikkert 17-18) har blandt dem fått bronkitter etter forkjølelsene, omlag 7-8 stykker. Sist forkjølelse jeg hadde varte i 4 uker, der jeg var veldig dårlig. har siden april hatt omgangsyken 7 ganger, der jeg alltid blir rammet kraftig. Sambo har hatt det 3 ganger i år, men han blir alltid mye mindre syk enn meg. ungen vår blir aldri syk... har hatt omgangsyken 2 ganger på en uke to ganger... jeg blir jo ALDRI immun! Er jeg hos noen som er syke blir jeg GARANTERT smittet, så nå tørr jeg ikke omgås folk med infeksjoner omtrent.... tror jeg vil vaksinere meg mot influensaen, for jeg får det garantert hvis ikke.. kyssesyken er d ikke.... noen som har opplevd lignende? må komme meg til legen igjen nå.... ble jo sykemeldt i juli, fordi de trodde stress på jobb osv kunne virke inn å gjøre meg værre... var mindre syk da i et par måneder, men så ble det bare værre og værre igjen, og i desember har jeg vel hatt 2-3 dager jeg har vært mer eller mindre frisk.... ikke mer!! :- /
Nickeguri Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg så mye, men jeg syns du bør bli grundig utredet med masse prøver etc. Evt oppsøke private klinikker/ alternative behandlere. Det skal jo ikke være sånn, og det høres ut som om immunforsvaret er svekket av en eller annen grunn. Ja ja, nå blir i hvert fall innlegget ditt dyttet litt lenger opp........
Blue Lady Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Jeg skjønner hva du mener!!! Endelig noen som er like mye syk som meg... Jeg føler jeg er den eneste i verden som er så mye syk. Siden august har jeg vært forkjølet med diverse andre ting i 60 dager, frisk noen dager syk noen dager, men aldri helt bra. Alltid tett, vondt i hodet, hoster, vondt i halsen, kvalm eller tett i pappen rett og slett. Er det ikke det ene så er det det andre, det ene avløser bare det andre, har jeg en dag jeg er frisk så skal du banne på at den neste dagen kommer det ett eller annet. Føler jeg tar paracet og nesespray alt for ofte... Jeg føler meg som reine hypokonderen, men drar jo ikke til legen for forkjølelser.. gidder ikke å nevne det for noen heller, for føler jeg hele tiden er syk så det blir for dumt å nevne det til noen.. går på jobb også, prøver å leve som vanlig, men blir fyktelig sliten av å pushe meg. Håper noen har noen råd til oss. (heller ikke kyssesyken jeg har, den har jeg hatt (såklart..))
meg og jentene Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er i samme båt! Grusomt å ha det sånn. Jeg har helt mistet telllingen på antall forkjølelser i 2007, men det er som dere over beskriver, det ene avløser det andre. Sliter spesielt med halsbetennelser. Min lille begynte i barnehage i oktober, etter det har det toppet seg helt, men kan ikke bare skylde på barnehagestart, var mye syk før det også. Jeg har tatt masse tester hos legen, han finner ikke noe galt med meg. Har prøvd både homeopati og akupunktur, ingen av dem klarte å kurere meg. Jeg også litt bekymret, vet ikke hva som feiler meg. Noen som har tips her?
Blue Lady Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Jeg har også tatt masse tester, mest blodprøver og sånt, legen finner ikke noe galt. Det er liksom ikke noe som skulle tilsi at det er noe alvorlig galt heller.. er vel bare immunforsvaret som er ikke-eksisterende for min del. Har tenkt å ta meg en tur på helsekosten å se om de har noe antioksidant ting, kanskje det styrker immunforsvaret. Ellers er det bare å kle seg godt og vaske hendene ofte. (ikke det at det har hjulpet for min del..)
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Her også er det slik! Syk siden oktober. Men tror jeg vet løsningen på meg selv; vi har bodd i bolig som antas å være full av sopp + gjennomtrekk. I tillegg er kroppen i ulage etter fødsel enda oh jeg er nok ubevisst og bevisst stresset pga økonomi og jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå