steinbukkjente '85:) Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Jeg skal på fest i kveld, hadde eggøsning på julaften tror jeg, eller i dagene rundt. Jeg vet at det er null tolleranse når det gjelder alkohol.. Men det jeg lurer på er om det er veldig galt av meg å drikke et par glass vin i kveld selv om det skulle nå vise seg at jeg er blitt gravid?
juliogdesember Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg hadde ikke drukket alkohol. Men tror egentlig ikke at det gjør noe med ett glass eller to med vin. Det jeg gjorde når jeg skulle på fest før jul var at jeg tømte ut vinen og kjøpte meg alkoholfri vin å helte oppi flaska. bare for å unngå spørsmål hvorfor jeg ikke drakk.
steinbukkjente '85:) Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 har tenkt på det jeg og, men vart bestemt i dag at vi skulle ut, så da rakk jeg ikke kjøpe alkoholfri. Skulle egentlig ikke, men fikk mange spørsmål om jeg skulle bli med ut.. de hadde blitt mistenksome viss jeg ikke hadde blitt med.. Off, er ikke lett dette.. hehe:)
juliogdesember Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 kjøp deg rød saft, og vær gnien med å del "vinen" i kveld :-)
steinbukkjente '85:) Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 ja, kanskje jeg skal gjøre d:) Ser at du har skrevet et annet innlegg og, spennende om du er gravid da:) krysser fingrene for deg;)
juliogdesember Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 ja spennende. skal prøve å rekke apoteket på mandag.
steinbukkjente '85:) Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2007 det må du gjøre:) lykke til.. Nei, får snart komme meg avgårde, så får jeg prøve å lure meg unna vinen på en eller annen måte..
Giinaღ Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Til og med leger sier jo at det ikke er skadelig å drikke på dette stadiet i svangerskapet (om det nå viser seg at du er gravid). Du deler verken blod eller noe med lille embryo ennå, så ingen fare. Har flere venninner som ikke har visst at de har vært gravide og drukket frem til uke 6-7 (ikke at akkurat DET anbefales da).... Går nok fint om du tar deg noen glass. GOD fest!!!
steinbukkjente '85:) Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2007 Takk! d letta litt! Da får jeg se va det blir til, men det letteste blir om jeg tar meg et par glass, da slipper jeg å komme med noen dumme unskyldninger.. hehe:)
Giinaღ Skrevet 29. desember 2007 #11 Skrevet 29. desember 2007 Ja, jeg vet hvordan det er. Kommer til å bli nok av unnskyldninger fremover om du skulle bli gravid hehe... men kos deg så lenge du kan sier jeg bare. Husk også at om man ikke skal kunne ta seg en fest eller to mens man prøver kan det bli MANGE fester man må si nei til (om det viser seg å ta tid).
Tre skjønne Skrevet 29. desember 2007 #12 Skrevet 29. desember 2007 jeg syns du skal helle innpå jeg.. selvom man prøver og bli gravid kan man da ikke slutte og leve.. tenk på alt morro du går glipp av da,hvis du bare skal leve etter det å være gravid.. for alt du veit så blir du ikke gravid før til neste år...!! ;D
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 For all del, kos deg i kveld. Egget har vel knapt festet seg. Jeg drakk vin før jeg visste jeg var gravid, og jeg er sikker på at den lille ikke tar skade av det. En annen ting er å drikke etter at testen er positiv, det synes jeg er fy-fy! Men det er i grunnen bare du som kan si om det blir rett eller galt for deg å drikke nå. Dette kan ta lang tid, så det gjelder å leve mest mulig som vanlig tror jeg. Håper ikke det tar lang tid for deg da.
flypapir Skrevet 29. desember 2007 #14 Skrevet 29. desember 2007 Vi er visst i samme situasjon vi! Jeg tror ikke at jeg er gravid da, så skal prøve å slappe av og kose meg! Evigheter siden sist jeg var ute... Håper du får en strålende kveld!!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #15 Skrevet 29. desember 2007 stemmer at legene sier at alkohol ikke påvirker det evt. embroet som vi ikke vet om har festet seg..vi må leve..kos deg:-)
♥lurelure♥ Skrevet 30. desember 2007 #16 Skrevet 30. desember 2007 Ville aldri gjort det. Det kommer jeg ikke til å gjøre under noe omstendigheter. De to ukene etter el klarer jeg fint å holde meg unna alkohol. Så kan jeg drikke når mensen kommer. Ikke akkurat vanskelig å innstille seg på når man bør innstille seg på å være avhold de neste ni mnd. Men det er din sak og ditt barn. Dette er nå valget mitt (men siden du la ut tråden så ønsket jeg å si det). Lykke til med valget.
LabbogLine Skrevet 30. desember 2007 #17 Skrevet 30. desember 2007 hei! jeg har den innstillingen at den dagen jeg vet med sikkerhet at jeg er gravid kommer jeg til å holde meg unna alt med alkohol i. Men tiden før man vet er noe annet. Så et par glass vin tror jeg går helt ok:) Man må jo leve selv om man forsøker å bli gravid også! Men ville vel ikke drukket noe mere da.... God jul og godt nyttår! Håper det nye året gir spirer til alle oss her inne på bligravid:) det er mitt nyttårsønske:)
♥lurelure♥ Skrevet 30. desember 2007 #18 Skrevet 30. desember 2007 For meg så er ikke tiden før noe annet, når jeg VET at jeg kan være gravid så drikker jeg IKKE før jeg vet med sikkerhet at jeg IKKE er det. Man lever selv uten alkohol i de to ukene etter el. Ikke akkurat et stort offer. (sorry - jeg er så imot dette at ikke noen argumenter er gode nok for meg). men god jul og nyttår tilbake og jeg håper du får spiren din snart (helst neste el når du ikke har drukket - hehe) :-)
steinbukkjente '85:) Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. desember 2007 Nå har jeg nett kommet innigjen etter en kjempkosleg kveld med venninene mine.. Jeg er ikke akkuratt den som drikker mest, kan vel telle på en hånd di gangene jeg har vert ute siste halvåret. jeg tok det rolig i kveld, drakk ikke mer enn to glass utover en hel kveld. Så jeg tror nok at dette har gått helt fint;) Er helt enige med di som sier at man kan ikke slutte å leve selv om man prøver å bli gravid, da hadde jeg tørna! Godt å få tankene over på noe annet en liten stund. Men den dagen det kommer tegn på at jeg er gravid, er det ingen alkohol på meg! Er nå i min 6pp, så håper den sitter snart:) Håper spiren sitter for alle her snart, og at 2008 vil bringe mange søte små bebiser:) GODT NYTT ÅR:)
♥lurelure♥ Skrevet 30. desember 2007 #20 Skrevet 30. desember 2007 Uff, glad det ikke er mine spirer som fôres med rødvin og juleøl. PS: Mener dere virkelig at man "slutter og lever" om man ikke får drikke alkohol fordi man faktisk kan være gravid????? Herlighet, vis ansvar sier nå jeg. Ikke bare for dere selv men også for spirene som ikke kan forsvare seg selv. Tenker man på å få barn så burde man også tenke litt konsekvenser av sine handlinger. Er helt sjokkert over hvor ansvarsløse dere er. (etter min mening). Signerer ikke anonym når det gjelder dette tema for hvis det virkelig er noe jeg står for så er det dette.
isprinsessan Skrevet 30. desember 2007 #21 Skrevet 30. desember 2007 Greit at du tar det valget du gjör, men du trenger ikke rakke ned på de andre som velger å gjöre noe annet!!! Jeg drakk selv för jeg visste at jeg var gravid, og som flere over her sier har du kanskje fått med deg litt fakta? Nemlig at du og embryoet ikke deler blod för plommesekken er borte. Da kan du umulig skade det om du drikker för uke 5. Sjekk litt fakta för du blir hysterisk. Du respekterer ikke andres valg,men forventer at vi skal fölge deg slavisk? Unnskyld mitt lille utbrudd, men er vel full av hormoner (på besök fra 2.tri. ) Jeg er ikke den som drikker mye, i gjennomsnitt ett glass vin i mnd.!! Jeg kan like gjerne gå på fest uten å drikke. Det er ikke det at man ikke klarer å slutte å drikke for at man kan väre gravid. For meg er det situasjonen det kommer an på. Og om jeg tar meg noe å drikke FÖR jeg vet jeg er gravid skal ingen få komme å rakke ned på det valget når jeg vet at det ikke farlig.
♥lurelure♥ Skrevet 30. desember 2007 #22 Skrevet 30. desember 2007 til deg over, når man ikke vet man er gravid er jo saken litt annerledes. som jeg skrev over så er det når man prøver å bli gravid og man VET man kan være det at jeg mener man heller bør avstå. Og hvis du sjekker norske helsemyndigheters sider så ser du at fakta er noe DU ikke har fått med deg når du kun baserer valget på at man ikke deler blod. Sjekk sosial og helsedep sine sider. Jeg tror ikke et glass vin har så mye å si, trolig vil det gå helt bra, men det er det at man tar sjansen (med et barn som kan være i magen i en VIKTIG fase hvor cellene deler seg) som gjør at jeg mener det er uansvarlig. Og det må jeg få lov til å mene. Vil man ikke høre det så bør man heller ikke legge ut tråd om det her, da får man heller bare drikke og ikke si noe om det her. På slike tråder som dette ønsker man debatter, og da kan man ikke bli sure om man får det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå