Gå til innhold

Hadde dere godtatt den lønnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har et problem... han har i 4 år vært ansatt i en bedrift, med sjefer som har kommet og gått. Det er i en fotobutikk, og han trives veldig i selve jobben, i og med han har stor interesse for foto. Men nå har det seg slik at han er ferdig utdannet innen IT, og søker litt etter jobb der, for å komme igang. Desverre har det seg slik at interessen for IT har blitt veldig lav, og han har insett at han har valgt feil utdannelse..

Uansett, I den butikken han jobber nå, er de underbemannet.... veldig. de er totalt 3 ansatte, og butikken er åpen fra 10-20 hver dag og til 18 på lørdager. er de heldige er de to stykker på jobb samtidig, men det er ikke ofte. dere kan sikkert tenke dere hvordan dette er i julestrider og sommerferier når det er MASSE folk. de fikk ny sjef for et år siden, og han er totalt uegnet som sjef i hva jeg mener... han stakk fra de to stakarslige ansatte i sommer for å reise tre uker til israel, og ikke fikk noen av de andre noe ferie.... helt utrolig frekt spør du meg.

i jul har min samboer måtte jobbe omlag 50 timer i uken bare for at butikken skulle svive....

for over to måneder siden begynte han å mase på sjefen sin om høyere lønn, fordi han gjerne ville fortsette å jobbe der (pga den dårlige interessen for sitt fagområde) i og med den ene av de tre som jobber der skal ut i permisjon i et år i januar, og han hadde fått tilbud om å ta over hennes stilling.

Sjefen kom hele tiden med unnskyldninger om hvorfor han ikke kunne gi han et konkret svar på lønnsforhøyningen, og sa hele tiden at han hadde så mye å tenke på, at han skulle øke lønna, men så glemte han ditten, også glemte han datten....

men nå i slutten av desember da, fikk han svar.... joda lønnsforhøyelse skulle han få!!!!!!!!! han skulle øke fra hele 112.50-115.....

jeg synes det er en skikkelig dårlig lønn sett på arbeidet han gjør.... i jula har han måttet stå å jobbe på NATTA uten å få overtidsbetaling!!! og i tilegg er det TO uker til hun tredje går ut i perm, og de er fremdeles bare to ansatte!!!!!!!!!!! det kommer jo ikke til å svive rundt! sjefen har heller ikke gitt tegn til å skaffe nye folk heller....

og det må jo nevnes at hun som går ut i perm nå får nesten 140 kr i timen......(vært ansatt i 8 år riktignok men...)

hadde dere godtatt lønnen???

han har jo et problem i og med han bare kan jobbe 6 timer dagen (må hente minsten i barnehagen) og annemhver lørdag... det utgjør jo 34 timer i uken og er jo ikke nok, så vi sliter jo økonomisk med den lønna også!!

vil jo ikke dra han ut av et arbeid han trives i, men nå ser vi snart ikke annet valg...

sjefen kan jo ikke butikken selv engang, så han står jo helt uten sin arme råd om samboeren min slutter, for da har han INGEN som vet hvordan man bruker labben riktig.. for han kan det ikke selv engang!

men å mase og stresse i to måneder for å få en økning på 2.50 er jo tortur spør du meg.... virker som om han har utsatt det bare for å holde samboeren min der lengst mulig....

hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ville gjort var å sette meg ned og lage en CV og lagt den ut på Finn. I tillegg ville jeg kontaktet hvert eneste bemanningsbyrå jeg kunne finne (forresten: IKKE binde seg til noen ekslusivitetsavtale!) og lagt inn min cv. Hva som helst som kan gi erfaring innenfor fagfeltet- om det så er en sekretærstilling i et IT-prosjekt! er bedre enn å fortsette der han er.

Det er mye jobber å få for tiden og da er det ingen grunn til å la seg utnytte.

Masse lykke til!

Skrevet

Jobbet på et sånt sted selv jeg og det er bare å finne seg noe annet!

Skrevet

Jeg hadde sluttet. Ingen ferie, ingen overtid, elendig lønn og null respekt fra sjefen = på tide med ny jobb. Han får jo mindre enn en renholder...

Skrevet

Hmmm, som helt arbeidsledig med en utdanning ingen vil ha og lite relevant arbeidserfaring mener jeg han bør beholde jobben, men lete som en gal etter annen jobb.

Skrevet

Er denne butikken i ein kjede? I så fall ville eg tatt kontakt med ledelsen der, og fortalt korleis det låg ann. Hadde gitt grei beskjed om at eg kommer til å forsvinne om ingen ting forandrer seg, og så gått aktivt ut og søkt ny jobb kor som helst.

Om det er ein kjede dette, har også denne butikksjefen ein sjef. Og for meg høyres det ut som at kjeden ikkje er klar over tilstandene. Dei er nok ikkje interesert i at butikken står ubemmanna.

Eg arbeider i industrien, og har egentlig låg lønn. Men vår startlønn er tross alt ca. 15 kr høgere enn din manns lønn etter 4 år!, så NEI, eg hadde aldri godttatt den lønna!!

Skrevet

nei, aldri i livet om jeg hadde godtatt den lønna..

og i tillegg frekk sjef, ingen ferie.. overtid..

ha det bra hadde jeg sagt...

Skrevet

Jeg tror dette er et typisk tilfelle av at dere må vurdere hvor avhengig dere er av en inntekt mens din mann leter etter ny jobb.

Det er lett å si at lønna er for dårlig og jeg er helt enig i det, men om dere trenger den sårt, så er det kanskje litt dumt å si opp uten ny jobb klar?

Skrevet

Aldri i verden!!!! Min mann er ufaglært, og i jobben sin får han 165 kr i timen... 115 kr er veldig dårlig da :-(

Skrevet

finn en annen jobb tvert. darligere betalt for han ingen andre steder.

makan til frekk sjef!

Skrevet

Jeg synes samboeren din blir utnyttet, og bør enten se seg om etter en ny jobb. Det at han trives godt i denne jobben, betyr ikke at han ikke kommer til å trives i den jobben han finner.

Etterhvert kommer han til å få jobb som er relevant for utdannelsen sin også.

Jeg kan være enig i at han bør holde på den jobben han har inntil han får noe nytt og bedre, hvis dere trenger pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...