meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Gode eller dårlige? Noen det ikke passer for?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg bruker som prevensjon, babycomp, fungerer utmerket! Bare spør om du lurer på noe!
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 Ok. Lurer på alt. Vurderer det fordi jeg ikke tåler hormonelle prevensjonsmetoder og kan ikke bruke kobberspiral pga karftige blødninger og ofte anemi:) Jeg lurer på: -hvor mange røde og grønne dager er det vanlig med når man har stabil syklus? -hva skjer om syklusen er litt ustabil? -er det noen den ikke er bra for? Kan det være dumt å bruke den om man har en lang/kort syklus eller om den varierer litt i lengde?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Hentet fram min babycom, og ser fra forrige syklus at følgende rødegrønne dager var følgende i en 33 dager syklus: Grønne: 19 Gule: 4 Røde: 10 De gule dagene kom av at jeg ikke målte (var på helgetur og gadd ikke ta med pfc) Jeg har en stabil syklus. Du får utrolig mye informasjon ved en babycomp. Ingen bivirkninger i det hele tatt. Du får prognose for de neste seks dagene frem i tid, og menstruasjon som ventes, det gir de også beskjed om. Dersom syklusen er ustabil får du røde dager vil jeg tro. Men det tar noen måneder før pfc blir kjent med kroppen din! Buenaventura er veldig greie når det gjelder service, og min har vært inne til reparasjon og de sendte med detaljert oversikt tilbake som de printet ut til meg. Er også veldig behjelpelige pr telefon! Tror jeg bare kan finne fordeler med pfc. Eneste minus er at det blir kondom på røde dager, men det er nå så. Enten kondom eller stå iver sex blir det jo da! Jeg kjøpte min brukt på finn.no, og det var ingen ulempe! Dyr i innkjøp, men er glad jeg slipper hormonene!
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2007 Ok. Så da er det kondom/avholdenhet på både de gule og de røde dagene, ikke sant? Om man har en ustabil syklus og får bare røde dager er det kanskje ikke så mye vits i heller da? Den pleier ikke å være ustabil, men fødsel var visst en påkjenning kroppen min ikke kommer seg etter på årevis:)
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 For å være helt sikker bør en da være avholden på gule dager også, men en ser det gjerne litt an i forhold til når el er. Jeg har brukt det siden februar og er veldig fornøyd med bc som prevensjon. PFC blir godt kjent med din syklus, så da er igrunn ingen ustabil syklus et problem, for den innretter seg etter det! du kan lese mer på www.buenaventura.no, evt ringe de, de er meget meget behjelpelige! Her er noen utdrag fra hjemmesiden deres: Har du fått grønt lys etter eggløsning kan du, hvis du vil, dra på ferie eller helgetur uten å ta med din PFC. Får du menstruasjonen mens du er borte, registrerer du denne når du kommer hjem igjen. Jeg er som sagt veldig fornøyd med min pfc, og den er verdt investeringen! Bare spør om du lurer på mer! Ved feber over 37.8 °C , lyser det en F i displayet. Slike målinger tas ikke med i analysen. Generelt anbefaler vi at du hopper over målingene på dager du har feber. Natterangling kombinert med stort alkoholforbruk, kan føre til unormalt høy kroppstemperatur neste morgen. I slike tilfeller hopper du over målingen. Det viktigste er å få målt rundt eggløsningen. Dersom PFCen ikke får med seg temperaturstigningen vil det av sikkerhetsgrunner gi flere røde dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå