Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Vi har fått tlf fra barnehaven om at vi har fått plass fra januar, men vi har ikke fått brevet enda. Hørte vi hadde 10 dager til å akseptere plassen etter dette, stemmer det? Poenget er at vi gifter oss 12 januar, og etter å ha slitt med sykdom på barnet mer eller mindre kontinuerlig siden september er jeg litt redd for at vi skal få sykdom rett oppi bryllupet... Hørte en del erfaringer om barnehagestart og sykdom, og ble litt stressa for det nemlig. Vi har akkurat kommet oss igjennom julen med omgangssyke og etter 2 ørebetennelser, streptokokker og så den hersens omgangssyken er jeg redd han kan ha litt redusert immunforsvar og være mer mottagelig for sykdom.. Jeg er i uke 26 nå så formen blir jo liksom ikke noe bedre og har ikke noe ekstra energi å gå på heller. Men kan vi evt utsette barnehagestart til 14 januar feks? For første uken går jo bort, har blitt anbefalt å ikke starte innkjøring på en onsdag. Da blir det jo evt bare å utsette starten i en uke liksom... Noen som har gode erfaringer med lignende?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2007 Ingen råd el tips? Andre som ville utsatt i vår situasjon?
Gjest -<<- Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Så lenge dere betaler for plassen er det sikkert barnehagen revnende likegyldig når ungen begynner, men dere bør ta kontakt og avtale så snart de åpner igjen etter jul så de ikke plutselig får fire nye barn på én dag osv.
snartmammapåny Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Noen spesiell grunn til han skal begynne akkurat da han har fått startdato? Er den tilfeldigvalgt, eller er det mange som skal begynne samme tid? Hvor gammel er barnet? Vil barnet ha en fordel å skulle begynne sammen med andre barn som begynner samtidig? Er det en bakdel for barnet å begynne etter de andre barna? (om det er flere som begynner samtidig da) Var iallefall noen tanker som slo meg i denne saken. Så kommer igrun veldig ann på svarene på spørsmålene mine. Mest sansynlig så går det jo helt fint å begynne en uke etter. Ville ha snakket emd barnehagen å fått deres mening. De har nok erfaring fra lignende saker. Lykke til:D
Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 Ingen annen grunn enn at det blir nok stress frem mot bryllupet, tenker at med innkjøring i tillegg kan det bli litt vel mye emosjonelt for den gravide brud:) Og fryktelig redd for sykdom selvfølgelig... Barnet er 21 mnd gammel og det er bare han som skal begynne (løpende inntak, vi har ventet hele høsten), så det blir bare ham som begynner nå. Så det er vel kun av hensyn til oss selv... ta alle mulige forhåndsregler liksom:)
Gjest mphs Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Vi betalte for barnehageplassen i 3 mnd før vi begynte å bruke den. Så lenge man betaler kan man vel gjøre som man vil. Vi fortalte selvfølgelig vår grunn til barnehagen og det var helt ok for de.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Man gjør som man vil. Utsett en uke om dere ønsker det. Ikke farlig og helt opp til dere. Er vel en fordel å være mentalt tilstede ved barnehagestart i tilfelle ekstra stress for den lille også
Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2007 Det er vel litt det jeg tenker:) Jeg kommer til å være skikkelig på styr frem til bryllupet ville jeg tro, selv om jeg er utrolig rolig til nå... Jeg tenkte bare at siden vi offesielt ikke har fått plassen enda, kan det vel ikke spille noen rolle om han begynner 7 eller 14? At startdato blir fra 14 januar eller+
snartmammapåny Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 JA da spiller de jo ingen rolle, blir jo bedre for dere å utsette litt. Bare gi beskjed til barnehagen så de ikke setter inn ekstra folk for å taimot barnet ditt og så kommer dere ikke...
Mamma til verdens beste barn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2007 Å ja, skal selvfølgelig gi beskjed:) Hun virket forøvrig som verdens søteste hun som ringte fra barnehagen, så å ha en dialog der skulle være greit tror jeg:) Ville bare høre litt innspill fra andre om det er lurt å vente eller om jeg burde få ham inn fortest mulig, vil jo nødig miste plassen vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå