Gå til innhold

Dra til legevakta?

ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Janta mi på 20 mnd er hes og hoster stygt (lurer på om det kan være falsk krupp eller noe annet). Jeg jobba i natt, og da hadde hun skreket hver halvannen time hele natten. Da jeg kom hjem var hun kjempeslapp og hadde 38,6 i temp. Hun sov en stund ved siden av meg og var kjempetung i pusten, særlig ved utpust. Ga henne en stikkpille kl 12, og etter det har hun vært mye bedre. Er bare hes, hoster noe. Spiser, drikker og leker, men er grinete og utålmodig (tenker at det er paraceten som virker). Ringte til legevakten i stad, og jeg sa akkurat som det var- hverken overderev eller underdrev, men de mente jeg skulle komme med henne siden hun var tungpusten, når hun lå. Var bortom legevakten nå, og skulle ringe tilbake om en time og høre ang ventetiden, siden det var iallefall 1 time å vente.

Sambo er helt uenig i at vi skal dra, da hun ikke er så allment påvirket nå. Hun er jo mye bdre nå også, da... Så lurer litt på hva jeg skal gjøre. Er alene hjemme med henne. Synes bare det er litt skremende, når hun er så tunpusten om natta. Burde jeg dra dit som avtalt?

Blir litt irritert på sambo, som mender jeg er overhysterisk osv. Han har blir jo ikke engang med (han er borte nå, men ikke vanskelig å gå ifra). Og det skal sies at da jeg skulle føde, mante han det var heeelt teit å dra til sykehuset allerede, for jeg kom jo ikke til å føde på lenge! Men dfa jeg kom inn, hadde jeg 8 cm!! Så jeg har bestemt meg for å stole mer på meg selv!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør på deg selv.

Dra som avtalt. Det koster ikke noe annet enn bensin liksom.. Og det er jo et barn!! :)

Dessuten, det er bedre å få avkastning ved besøket ved å få vite at det ikke er noe galt eller at dere få tabl.

Lykke til!

Skrevet

Hadde fått henne sjekka jeg!!

Falsk krupp hoste høres ut som en hund som gjør!! Kan ikke ta feil av den hosten der!!

Lykke til og god bedring!!

Skrevet

Takk, jenter! Jeg må bare lære meg til å stole mer på meg selv, tror jeg...

Vet ikke om det er falsk krupp eller hva det er... Hatt litt gjøende hoste, men hun hoster ikke så ofte liksom. Det værste synes jeg var den tunge pusten...

Skrevet

Efedrin fikser det der, det er et eller annet mer eller mindre ubestemmelig som går om dagen som vi også har hatt i hus. Dersom det ikke medisineres blir det bronkitt. (fant vi jo fort ut)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...