Lisa81 blittmamma! Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Jenta mi på snart 6 mnd har fått nesten 1 grøtmåltid om dagen nå i 2-3 uker,(fordi hun trengte mer mat) og liker det godt (har bare fått mm før), men jeg synes at hun spiser så lite! Hun tar pupp 2 ganger om natta, og så bare litt pupp to ganger om dagen.. hmmm. Tror dere hun får i seg nok? Vil så gjerne amme en stund til, men hun begynner å virke så uinteressert at jeg vet ikke hva som er best å gjøre. Hvor mye spiser deres 6 mnd gammel baby?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Hei:) Mini her er 5 mnd, men han har fått fast føde en stund nå, så kan jo prøve å svare... Nå ammer jeg heller ikke, men her er også interessen for melk gått betraktelig ned etter at lillegutt har fått fastere føde... Men jeg vil jo tro at det er naturlig... Fast føde må jo erstatte noe av melken babyen pleier å få. Tenker da at det er naturlig at de drikker mindre og mindre melk fordi de får i seg nok mat i kombinasjonen mellom fast og flytende føde. Tror nok jenta di får i seg nok og at hun bare justerer mengden melk selv:) Ble litt rotete dette her tror jeg, men håper det hjalp noe?? Eller at noen andre har et bedre svar:) Lykke til!!
Lillegutt og jeg Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Jeg tror nok hun justerer selv, etter sitt behov. Men tror likevel du kan starte med grøt på morgenen/formiddagen også! Og for å opprettholde MM, bør du gi pupp FØR grøt.... Jeg har en gutt på straks 6 måneder. Han har spist grøt i ca 1,5 måned, og siste 2 ukene har han fått grøt på morgenen i tillegg til kvelden med fruktmos og vann til. Ellers får han bare MM, 1-2 ganger på natta samt 3-4 ganger i løpet av dagen. Jeg gir grøt før pupp, men det er fordi han spiser godt uansett - så melkeproduksjonen holdes oppe! Vi kommer til å øke grøtporsjonen nå, gå over til mer energirik/innholdsrik 6 mnd grøt samt introduksjon av middag nå på nyåret. Likevel ønsker jeg å fortsette ammingen, men mindre og mindre da naturligvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå