Gå til innhold

Noen som vet???please

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som blir 2 i mars,er ikke sammen med bf,men i sommer ble jeg samboer med en fyr..vi har nå prata om å få barn,men det jeg da lurer på er:siden jeg er i praksisplass via nav arbeid,å hvis jeg ikke får en fast jobb før evnt svangerskapet,åssen blir da inntekta mi?hva får man av penger hvis man bor sammen med bf?

vi kan jo ikke leve på bare hans inntekt?jeg må vel ha krav på noe?

på forhånd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har innvilget/fått/får dagpenger er dette grunnlaget ditt. Da får du inntekt basert på det! Du må da altså ha fått dagpenger/lønn i minimum 6 av de siste 10 månedene før fødsel for å ha "opptjent" rett til fødselspenger. Har du ikke jobbet så lenge/eller mottatt dagpenger/andre ytelser så lenge vil du få et engangsbeløp istedet, tror det er rundt 30 tusen eller noe deromkring...

Du får ikke noe mer penger dersom du skulle bo sammen med barnefar eller samboeren din. Så lenge du ikke har opparbeidet deg rettigheter (som f.eks fødselspenger - husk at du må ha jobbet minimum 6 av de siste 10 månedene før fødsel for å ha rett til fødselspenger/svangerskapspenger/foreldrepenger) har du ikke krav på noe mer... Har dere ikke råd til å leve med kun en inntekt (hvis du ikke har opparbeidet deg noen rettigheter), så ville jeg absolutt ha tenkt meg om ang å få et barn til nå, kanskje du skulle vente litt til du har fått undersøkt litt mer og evt fått deg en jobb/inntekt?

Ønsker deg lykke, lykke til da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...