Gå til innhold

Vålerenga12 & Daniel!

Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar under ammeinnlegget mitt!

hvordan gikk du frem når du slutta med amminga? Hvordan gikk det i forhold til den betennelsen din? Er livredd for at den skal komme tilbake når jeg er ferdig med penicillinkuren til mandag....

Trappa du ned med færre og færre amminger eller pumpa du vekk den verste sprengen, eller kutta du tvert? Planleger litt sånn i tilfelle.... Har bestemt meg for å se det an ut mandagen, dersom det ikke bedrer seg til da, starter jeg med mme 1.januar... Må nok bare sette en frist og forholde meg til den, eller så blir det bare utsatt og antagelig bare verre og verre...

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk HS hjem på besøk (mamman min hadde vært oppom HS-stasjonen for å spørre de om råd, og da kom hs vår ned på besøk).

Tvert hun så brystet mitt som var skikkelig rådflammete sa hun at jeg burde oppsøke lege med en gang.

Hun fikk også sjansen til å se at jeg skulle gi Daniel mat. Det som skjedde var at jeg ikke fikk brystene til å engang få noen "knopper", slik at han fikk tak.

Bare jeg tok på brystene gjorde det vondt. Bare Daniel var borti ukontrollert gjorde det VONDT.

Jeg blødde også. Lakk aldri på de ukene jeg ammet. Var aldri noen våt flekk.

Eller, de to første dagene på sykehsuet, men det var da jeg fikk betennelsen også.

Når Daniel skulle spise gråt han seg i søvn, etter å ha prøvd å spise og dradd i brystene, vridd seg og lign.

Det som skjedde da jeg bestemte meg for å slutte var at jeg samme dagen etter å ha HS på besøk sluttet tvert. Hun så hvor mye jeg slet, og anbefalte meg å oppsøke lege og kanskje tenke på å slutte.

Rett og slett fordi jeg slet så mye allerede, hadde så vondt og at Daniel ikke hadde tenknikken inne. Han hadde gått ned over en kilo og begynte å bli apatisk også. Gjorde aldri noe mer enn å sove. Eller hyle seg i søvn fordi han ikke fikk mat.

Jeg gikk til legen neste dag, og fikk penicillin.

Og verken pumpa meg eller ammet Daniel mer.

Hver gang jeg pumpet meg begynte jeg å blø.

Jeg hadde før dette skjedde fått tak i nesespray. Men det funket ikke og jeg blødde jo bare uansett.

Spurte forresten legen min om jeg burde forsøke å få ut klumpene ved pumping før jeg sluttet tvert. Men han sa nei.

Jeg hørte på det og har ikke hatt problemer med brystene siden.

Det var sååå deilig å klare å sove på natten igjen uten å sitte på do med varme omslag.

Men det beste var den følelsen at jeg kunne gi gutten min mat.

Det var det aller, aller beste oppi alt!!! :)

Skrevet

Huff, det der hørtes helt for jævlig ut, verre enn der jeg er nå...

Så du fikk ikke brystspreng i det hele tatt da eller? Har jo relativt mye melk nå da, og dersom det går mer enn 4- 4 1/2 time mellom hver amming så får jeg spreng.... må antagelig massere ut litt melk når det sprenger som verst da, og så la resten være, så går det seg til satser jeg på....

Tusen takk for svar! =0)

Skrevet

Allerede etter to dager hadde jeg ikke VONDT-VONDT mer, da var det mer vondt.

Fikk ikke brystspreng, alt ble bare løst opp.

Men dette kan du snakke med legen om, hva som er best for deg. Høres ut som om du har mer melk enn det jeg hadde. Kanskje du allerede ligger bedre an til å amme. Jeg hadde lite melk fra begynnelsen av.

Lykke til!

Håper virkelig det ordner seg for deg.

Ta rådet du fikk fra ei anna her om å snakke med Expat, kanskje er du så heldig at du kan få det til før over nyttår!! =)

Det hadde vært en super inngang til 2008! ;)

Men hvis ikke skal du tenke på at den beste inngangen for 2008 er at barna dine får den mamman de fortjener og at du ikke lider av dårlig samvittighet for at den største ikke får det han fortjener og at jenta di får den mamman hun fortjener som ikke knyter seg i smerter! =)

Og at du ikke minst får det DU fortjener!!!

Uansett vil det løse seg, på en eller annen måte!

Masse, masse masse lykke til!! :)

Krysser fingrene for deg! :)

Skrevet

Jo takk for lykkeønskninger og kryssing av fingre! Håper også det går seg til. De siste to ammingene i dag har faktisk ikke vært altfor ille, har prøvd å legge lillejenta til brystet før hun blir altfor utålmodig slik at ho ikke er helt desperat etter å suge seg fast. Har også lufta ekstra mye etter amming og smurt ekstra med purelan etter dette igjen.

Har sendt PM til Expat også så får vel svar i løpet av en dag eller to. Ho har vel "juleferie" ho også nå! =0)

Skrevet

Heheh:) Hun har kanskje det ja!! ;)

Skulle bare mangle, husker selv hvor mye jeg håpte å få det til.

Men til syvende og sist husker jeg bare hvor godt det var å se ungen ble mett.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...