La Perla Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 ...ha nyttårsgjester??? Jeg skal straks disputere for doktorgraden og jobber natt og dag og skal gjøre det de to neste ukene. Det er derfor jeg er så vanvittig nervøs og stressa. Familien er på fjellet for å la meg jobbe, men kommer ned igjen om dagen nyttårsaften. Nå har mannen min sagt til bestevennene våre at de kan komme og spise nyttårsmiddag hos oss. Egentlig var vi bedt til min svigerinne men da visste jeg ikke at familien kom tilbake til nyttår eller om jeg ble alene og bare skulle jobbe, så jeg sa at vi kanskje kom eller at jeg evt. stakk innom alene. Da jeg hørte at han hadde bedt gjester på nyttårsaften sa jeg at det bare ikke går. IKKE fordi de ikke greie og koselige, de er våre beste venner og vi kjenner dem kjempekjempegodt. Men litt arbeid blir det jo alltid og dessuten roter barna deres alltid så ufattelig.Så vi bestemte at vi bare skulle være alene, vår familie. Mne nå ringte venninnen min, og han har tydeligvis ikek sagt til dem at de ikke kan komme. Og da jeg sa at jeg ikke trodde vi kunne ha middag sammen med dem fordi jeg omtrent bare skal jobbe, greide jeg ikke helt å overbevise henne om at det blir stress for meg å ha besøk...For de skulle jo ordne alt. Jeg er enig at det egentlig blir veldig koselig, men for det første er jeg redd jeg skal miste fokus på den grusomme, forferdelig doktordisputasen som jeg MÅ forberede meg til, og for det andre får jeg dårlig samvittighet for min svigerinne som ber oss år etter år og vi kommer jo aldri til henne. Jge er sikkert fæl, men jeg bare MÅ fokusere 100 % nå...
Nickeguri Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Når mannen din ikke har avklart dette med deg på forhånd, syns jeg han får stå for alt det praktiske, sånn at du får konsentrert deg om jobbinga. Har dere noe familie som kan passe barna mens mannen ordner i stand maten? Er det mulig at dere kan ha koldtbord, og at alle gjestene tar med seg noe hver? Du trenger jo litt pause og hyggelig samvær i denne tiden også, så kanskje du kan avse noen timer til hyggelig samvær på nyttårsaften? Håper dette ordner seg!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Få mannen din til å ringe og beklage at det ikke blir noe av. Skjønner deg godt, jeg. Det er stress å ha selskap, selv om man bare skal "stå for lokalene". I tillegg blir det gjerne sent slik at deler av dagen derpå går med også. Snakk med din kjære og få ham til å ringe og avlyse. Lykke til med disputasen!
La Perla Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2007 Ja, jeg tror kanskje det er best. Jeg har forresten kjøpt pinnekjøtt bare til oss, og det skal jo ligge i vann, så nå er det for sent å kjøpe mer. Takk for lykkeønskningene. Jeg ante ikke at et menneske kunne bli så nervøs uten å gå under....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå