Gå til innhold

Klarer nesten ikke stå oppreist :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det prikker skikkelig og stikker i føttene om jeg står oppreist mer enn et par min, kan det være fordi føttene blir veldig hovne ?

Er veldig hoven i både føtter og hender, gjør kjempe vondt å klemme sammen hendene og, så er kanskje det samme som skjer med føttene ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... Ikke bra...

Vært på kontroll i det siste??? Blir jo veldig ubehagelig/vondt når det er veldig hovent...Hadde det sånn sist jeg gikk gravid...Men synes du skal ta en tlf til føden jeg.. Eller kanskje en tur til legevakten for en liten sjekk..(ville nok ha valgt føden=o) )

Men ta en tlf og hør med dem..det skader nok ikke=o)

Sender deg en klem...

Skrevet

Var på kontroll for noen dager siden, og legen sa ikke noe spessielt om at jeg var så hoven, hadde litt høyt blodtrykk og hviteblodlegemer i urinen, men han virket ikke så bekymret..

Men igjen, det gjør han jo aldri uansett hva det er :) hehe..

Kanskje jeg skulle tatt en tlf, skader vel ikke..

Skrevet

Når hender og føtter er hovne kan det klemme av nervene og dette kan gi sånn "maur i beina"-følelse. Hvis du akkurat har vært på kontroll mht urin - ødem og blodtrykk er ikke dovenheten noe farlig - men er det en stund siden kontroll og hovenheten har kommet brått på bør du ta en tlf til føden som hun ovenfor her sier.

Jeg har god hjelp sjøl av sånne kompresjonsstrømper selv om de er et et hælv... å få på nå - da blir ikke beina så hovne.

Skrevet

Hvis hovenheten har økt veldig de dagene siden kontroll bør du inn til en ny sjekk i dag - husk urinprøve!

:-)

Snakk med føden - evt legev hvis det er mer praktisk for deg.

Skrevet

Hovenheten har kommet nå den siste uken, blitt bare mer og mer..

Har ikke vært noe før i det hele tatt, men det er vel vanlig at det blir sånn når det bare er en uke igjen til termin ? :)

Skrevet

Det er ganske vanlig å være hoven på slutten pga slappe vener og lave blodproteiner - men raskt økende ødem - protein i urin og stigende blodtrykk kan også være svangerskapsforgiftning - og da blir man gjerne satt i gang. Jeg synes du skal be om en sjekk i dag (lørdag ) for sikkerhetsskyld. Bare stixe urinen din - ta blodtrykk og se på beina dine. Kan hende du skal ha barn på denne siden av nyttår:-).

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skal ringe sykehuset og høre der, så får jeg håpe alt er bra, og at jeg ikke trenger å føde før nyttår.. hehe

Krysser fingrene for at det holder i 3 dager til ! ;)

Skrevet

Bra - ikke gi deg før du får en sjekk - og masse masse lykke til uansett:-) Snart er det min tur også - bare tre uker igjen!!!

Skrevet

Nei, ring føden og hør...

Håper du kommer med oppdatering da=o)

Som Scooby sier, ikke gi det før du har tatt en sjekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...