FrøkenSprøken Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Skal ha jentekveld i dag, med god mat og drikke. Vi er tre jenter som skal spleise på maten. Jeg hadde tenkt at vi kunne lage biff, røstipoteter, rødvinssaus og en fancy salat til middag, og så ha vaniljeis med varme kirsebær og eggelikør til dessert. Slik jeg ser det er nemmelig dette et rimelig alternativ til en god middag. Men hu ene som skal være med på spleisen syntes det hørtes for dyrt ut, og jeg klarer ikke å komme på noe som er billigere, og samtidig godt... Noen forslag?
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Lag pasta med god kjøttsaus til og hjemmelagede hvitløksbrød med ost og tomat billig og utrolig godt. Også parmesan på toppen så klart! Eller ost og kjeks, men det er vel i grunn ikke så billig hvis man skal ha litt spennende oster
bente69;) Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Dette er kjempegodt!!!! http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=13330&mnu1id=1223&mnu2id=&mnu3id= Legg det lagevis med litt salat, mais og rødløk:) KNALLGODT!!! og i tillegg veldig lett å lage. Jeg pleier å bruke 4-5 vårløk til den oppskriften og litt mer crème fraîche/rømme. Vi bruker 2 brød pr pers
FrøkenSprøken Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2007 Ost og kjeks, taco og hjemmelagd pizza blir fort like dyrt som biff det. Bare høres mye dyrere ut med biff;) En pastarett var jo et godt forslag! Nå liker ikke jeg kjøttdeig da, men kan jo lage med biffstrimler, grønnsaker og en god saus... Takk:)
Bella Swan Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Nachos med baguetter og aioli! Super godt!
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Fant du på noe godt eller? Skal ha jentetreff selv snart og trenger tips:-D Vi er 8 så da er det greit at det ikke koster skjorta...
FrøkenSprøken Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2007 Vi laget wrap med filadelfiaost (naturel) rødbeter i små biter og vårløk, kuttet i snitter til forrett. Smør på en tortillalefse med filadelfia naturell. Kutt rødbeter i bittesmå terninger, og stø dette på lefsa. Kutt opp vårløk i små ringer, og strø dette på. Legg på skiver med sylterull, rull lefsene sammen. Kutt opp den sammenrullede lefsa i biter på skrå. Sett tre slike biter i midten av en tallerken, og strø små rødbetterninger over. Til hovedrett spiste vi indrefilèt med rosèpeppersaus, ovnsbakte potetbåter og salat til. Salaten var laget med tre typer salat, fetaost, grønne oliven, soltørket tomat, sherrytomater og rødløk, med en fransk oljedressing over. Rågodt!!!! Til dessert skulle vi egentlig ha vaniljeis med varm kirsebærkompott og eggelikør, men polet var stengt, så da gjorde vi det enkelt og kjøpte Mövenpick sjokoladeis. Den er helt utrolig god! (Den desserten vi egentlig skulle ha lager du ved å legge kuler med vaniljeis i skåler, kok opp kirsebærkompott i microen til den virkelig bobler og er glovarm, tøm kirsebærene over isen, og lag striper med eggelikør over kirsebærene. Denne desserten er nydelig, og egentlig ganske billig. Ei flaske eggelikør koster ca. 200 kr, men holder til 20 porsjoner, så da blir det jo ikke så dyrt.) For all maten og drikken (-røsvin, for det hadde vi hjemme) betalte vi 350 kr. Altså litt i overkant av en hundrelapp på hver. For en treretter er det virkelig ikke dyrt, så dette anbefales. Det var faktisk utrolig godt!
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Sitter og smatter for meg selv her:-) Den forretten var jo midt i blinken også. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette til meg, det setter jeg pris på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå