Gå til innhold

Priser på dagmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere for dagmamma full dag?

Er hun "hvit" eller "svart"? Og hva er forskjellen for DEG i forhold til stønad til barnetilsyn?

Jeg må ha dagmamma noen mnd til lille gull får bhg-plass. Tror jeg tar den jobben jeg allerde har sagt ja til, for da vet jeg at jeg får henne inn i barnehagen senest 1.8. Jeg må ha bil uansett, for å hente og levere hos dagmamma.

GRUER MEG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler dagmammaen 5500kr i mnd. Hun er desverre svart :( så jeg taper jo rundt 3000 på det i mnd ved at jeg ikke får stønad til barnetilsyn. Har prøvd å få henne til å være hvit dagmamma men hun vil ikke :( av alle de dagmammaene jeg har vært i kontakt med i denne byen så har alle vært svarte. Kjipt :(

Skrevet

Charlie22, jeg har svart dagmamma og jeg får stønad til barnetilsyn. Jeg opplyste på nav at hun var svart, for å høre om jeg fortsatt hadde krav på stønad. Fikk et unnvikende svar, for hun ville nok ikke si at de støttet svart.

Eneste jeg trengte å gjøre var å fylle ut et skjema som jeg fikk på nav som både jeg og dagmamma skreiv under på.

Betaler 5000.

Skrevet

Men da må hun jo skatte av det jeg betaler henne, å det vil hun jo ikke. Så da er det jo umulig for meg å få henne til å skrive under.

Har fått stønad til barnetilsyn før da min mor passet da jeg gikk skole. Hun var ikke registret dagmamma men vi regna med at hun måtte skatte av det, eller må de ikke det?

Skrevet

Nei, det må de ikke. Det gjør i alle fall ikke min dagmamma. Det er jeg HELT sikker på.

Skrevet

Oki hmm det må jeg skjekke ut. Vet at hun er redd for å bli tatt så er så usikker på om hun da vil skrive under. off ikke lett dette her. Men hadde hjulpet meg enormt da om jeg hadde fått den stønaden. Hun begynte der i september så da er det vel mulig å kanskje få etterbetalt også.

Skrevet

Aner ingenting om etterbetaling. Men jeg får i alle fall nesten 3000 i stønad, og det er MYE penger! Syns jo det er veldig rart at de gir stønad til svart, var derfor jeg spesifiserte det da jeg søkte, men det virket ikke som de hadde noe system på det, liksom...

Skrevet

Jeg fikk etterbetaling i våres, på en del tusen. Fordi jeg visste ikke at jeg kunne søke. Da tar jeg å ringer saksbehandleren min på tirsdag å hører for sikkerhetskyld, hvordan de gjør det der. Vil ikke at dagmammaen skal komme i problemer, for er så fornøyd med henne.

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg betaler 3700 for fulltidsplass hos dagmammaen.. Er ganske fornøyd med det:)

Skrevet

Så bra at dere diskuterte her inne Charlie og anonym. Da fikk jeg faktisk ganske mange svar. Jeg har nemlig også lurt veldig på det der med skatt og svart dagmamma og sånn. Men godt å vite for meg at jeg kan være rederlig selv om ikke dagmammaen er det da. For det vil jo ikke være mitt problem om hun er svart, vel? Kan jeg skrive av noe på skatten evt?

Tror det blir rundt 4500, men disse rundt her er ofte hvite faktisk, og det er jo bra :) Men hvis du tjener 5000 i mnd pr barn, og bare har ett barn, så er det jo ikke SÅ mye i skatt, vel?

Skrevet

Hvor kan man få tak i en hvit dagmamma? Hvor mye får dere i barnetilsynspenger når dere betaler så mye til dagmamma?

Jeg må også tenke på å skaffe dagmamma, for jeg studere og i feb. 2008 skal jeg flytte til en ny leilighet i en annen kommune. Så tviler på at jeg får bhg plass med engang, derfor må jeg ha dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...