Gå til innhold

krav på barnehageplass hvis man er student ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som veit det ? har ikke fått barnehageplass, og er student...så trenger jo plass veldig !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger vel strengt tatt ikke plassen noe mer enn noen andre... Nei, du har ikke krav på det fordi du er student.

Skrevet

hmmmm - litt dårlig formulert kanskje bare

Du trenger vel strengt tatt ikke den plasse så mye mere enn andre vil jeg tro....

Men dessverre så er det ikke full barnehagedekning alle steder ilandet...lykke til iallefall

Skrevet

herregud så prippen folk skal være.. må da være lov å si at man trenger barnehage plass?! du har krav på å bli prioritert i barnehage køen når du studerer. jeg studerer å fikk vite at jeg skulle bli første prioritert og garantert plass jeg... enda en stund til og har ikke giddet og søke en enda..

Skrevet

jeg trenger den jo mer enn noen . vil da bli ferdig med utdannelsen min da... venninnen min som jobber fikk plass og hun hadde ikke blitt sparket av jobben hvis hun ikke hadde fått plass.........jeg mister jo plassen min på skolen. ( går vidregående ) ....uff...så teit at ikke alle kommuner får full barnehage dekning. urettferdig. ...

kjenner også ei med minioritetsbakgrunn, hun fikk barehage plass akkurat pga dette....selvom hun verken jobber eller går på skole !!

så derfor jeg lurte på om jeg hadde krav på det...

Skrevet

Hei....Bare lurer jeg - og jeg skal ikke være anonym her

MEN hvorfor er dere prioritert når man er student?? hmmmm

bare et enkelt spørsmål altså................

Skrevet

hvordan søkte du da ?? er det noe på barnehageweb jeg skal krysse av eller skrive på vedlegg at jeg er student ?? ...

Skrevet

trodde vi blei litt prioritert pga vi må bli ferdig med utdannelsen....de som jobber burde jo ha en utdannelse......og de som jobber får da heller ikke sparken...men vi mister plassen på skolen....

Skrevet

sludder og vås at studenter er prioritert :P Er jo en grunn til at det er studentbarnehager mange steder. Selv ikke aleneforeldre når veldig høyt på listen over hvem som er prioritert (Nr 7 på prioriteringsrekkefølgen).

Nei, du må nok finne deg i å stå i den samme (endeløse) køen som de som jobber :P

Skrevet

hmm imin kommune får alene foreldre plass først !!!! ingen student barnehage her jeg bor hvertfall....bor i en liten bygd ingen har hørt om nesten....

samme det. jeg spurte bare et spørsmål jeg, ingen grunn til å hisse seg opp...

Skrevet

jo sikkert, men så begynner du jo å argumentere for hvorfor du skal ha fremfor feks meg som er i jobb. Har man jobb har man jo som regel inntekter og derved utgifter....så derfor har man mer behov enn en student uten inntekt:p hvis du bor i gokk får du vel sikkert plass uansett, er vel full dekning i distriktene.

Skrevet

Dersom du studerer ved en høgskole eller universitet som er tilknyttet en studentsamskipnad så stiller du før ikke-studenter til plassene i samskipnadens barnehager. Mellom studenter er det også rangering, bl.a. kommer man ofte høyere opp dersom begge foreldrene studerer, om man er aleneforsørger el.l.

Ellers tår du i samme kø som andre søkere, dersom det ikke er ull barnehagedekning der du bor, da. Har du sjekket om det er særlig kø? Det er bygget veldig mange barnehageplasser de siste par årene, mange steder, t.o.m. i byene, er det full dekning.

Skrevet

Som tidligere student med barn kan jeg bekrefte det noen andre her har svart. I den vanlige barnehagekøen i kommunene stiller du likt med andre arbeidene. Men om det er høyskole eller universitet med egen barnehge stiller du før i køen fremfor ikke studenter ved den aktuelle skolen du går på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...