lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 hvor lenge er det vanlig for en på 5-6 mnd å kunne ligge å lekealene på gulvet? gutten min kan ligge i 15-20 min hvis han er i veldig godt humør. Men oftest blir han lei etter 5-10 min, gidder ikke å prøve å få tak i lekene som ligger ved siden av han, bare ligger og sutrer og venter på å bli tatt opp. hvis jeg lar han ligge å sutre litt så drøyer det ikke lenge før han griner skikkelig. sammenligner litt med venninna mi, som har en datter som siden 5 ukers alder har ligget opp til 1 time alene. ligger masse på gulvet og leker nå... gutten min kan fortsatt ikke snu seg fra rygg til mage eller omvendt, virker ikke som at han har noe interesse for å prøve heller....
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Min på 6 mnd kan rulle begge veier, det varierer hvor lenge han gidder og ligge der....nå har han ligger der 30 min.....leker da litt med storesøs og, mellom 15min til 1 time tenker jeg....
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Hmm, når hun var 6 mnd lå hun stort sett aldri stille lenger, krabbet rundt eller gikk langs bordet. Var i grunn dårlig på å ligge stille å leke snuppa her også. Eller, frem til hun var rundt 3 mnd så kunne hun godt ligge i 30-40 min å titte litt på leker o.l., men etter det så begynte hun fort å bli utolmodig. Har alltid hatt "mark i rumpa" denne jenta her, så det har nesten vært umulig å få henne til å være rolig :-S Men når hun begynte å åle seg rundt o.l. så ble det jo bedre i og med at hun fortsatt kunne være på gulvet selvom hun begynt eå "kjede" seg, da forflyttet hun seg bare selv.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Ta deg en prat med HS du. Blir veldig forvirrende og neppe særlig beroligende å få masse svar her inne. Virker som lille ikke er raskest ute med ting, men innenfor normalen- men sjekk det opp med HS. Her vi hører til har de iallfall knakende god fysioterapeut til de små, og kort ventetid: der får man en skikkelig vurdering og masse gode tips.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 hmm... burde jeg bli bekymra for utviklinga hans? han er veldig våken liksom, elsker når vi tuller med han, ler masse. men vil helst sitte i fanget...
Nickeguri Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Hm, jenta mi er to år og 5 mnd. Hun har vel fortsatt ikke lekt så lenge alene som 15- 20 minutter....Da hun var 5 - 6 mnd, skulle hun helst underholdes hele tiden. Ikke noe 15 -20 minutter der i gården, i hvert fall! Det skjedde ikke en eneste gang..... Nå leker hun heldigvis mer og mer for seg selv, og trives med det, men max 10 - 15 minutter. Ja, unger er nok veldig forskjellige!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Hmm, vet ikke når de normalt skal kunne gjøre sånne ting jeg Tror ikke du trenger å bekymre deg enda, men ta det opp med hs på neste kontroll du. Kanskje du kan få noen tips om hvordan du kan "lure" han til å rulle o.l.
Nickeguri Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Ut i fra det du skriver, ser i hvert fall ikke jeg noen grunn til at du skulle være bekymret for utviklinga hans. Jeg syns dette hørtes helt normalt ut, jeg. Men det er jo klart at det er viktig at han får utfolde seg mye på gulvet, og ikke sitter/ ligger i vogna og sitter på fanget store deler av dagen, da...... Jeg gikk til fysioterapeut med jenta mi pga skjev nakke fra hun var 2 - 7 mnd. Da fikk jeg flere tips i forhold til hvordan man kan fremme rulling fra mage til rygg etc. Helsesøster kan sikkert gi deg noen sånne tips hvis du er litt bekymret.
Nickeguri Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 Og helsesøster kan også vurdere om hun er "innenfor normalen". Men som sagt; jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå