Gå til innhold

PLIS HJELP!!! :`((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått grøt nå i 2 måneder, og i det siste gråter han bare når han skal spise grøt.....

Har gitt annen hver skje med sviskemos og grøt for å få noe ned.....men hver gang han kjenner det er grøt hylgriner han......vrenger seg....:(((

Tror ikke han liker grøt lengre......har prøvd to typer fra 6 mnd.....men han vil ikke ha de lengre...

Hva skal jeg gjøre???

Han må jo ha mat......!! :`(

HJELP??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 6 måneder

Skrevet

prøv å gi ham noe annet istedet da, bittesmå brødbiter kanskje? gjerne dyppet i morsmelk/mme så kjenner han litt kjent smak også. Hvordan gjør du det med selve måltidet ellers da? er det kun grøt, eller får han mm/mme før eller etter også?

Skrevet

Han får middagsglass i 11 - 12 tiden på dagen og litt fruktmos.

Ellers er det mm helt til 19 tiden på kvelden.....

Tenkte litt på brødskiver i små biter, men er ikke det litt tidlig ??

Og har ikke pumpe til og få duppet brødet i, er det noe annet jeg kan duppe brødet i ?

Kan jo prøve litt, men er redd det er for tidlig..... :// ?

Skrevet

Du får begynne å gi brødskiver- bruk gjerne speltbrød, mildt og fint.

Og så har du jo fruktmoser og babyyoughurt. Og ikke minst middagsmat. De klarer seg fint uten grøt:-)

Skrevet

Spelt brød ja...ok :)

Trodde de "måtte" ha grøt, hvertfall en gang til dagen......hmm....lenge siden sist ja, og jenta mi elsket grøten sin hun...

Ok, da får jeg prøve litt brød i kveld da og se om det går bra ;)

Takk for svar =)

Skrevet

Ikke for tidlig med brødskiver. Som sagt, bruk gjerne speltbrød- vi skjærer opp i skiver og fryser ned og tar opp det vi trenger. Du kan fint ha pålegg på- leverpostei er jernholdig og bra. Ta bare bittesmåbiter, du trenger ikke å bløte det opp.

Skrevet

ok =) takk for tips =)

Skrevet

Mange som ikke spiser grøt.

Men Hipp har f.eks fruktmos med fullkorn, anbefales! Og etterhvert som han takler litt biter kan du jo blande f.eks litt havregryn i babyyoughurten. Er jern det blir ekstra viktig for deg å passe på nå. Lykke til! Ha gjerne en kopp med vann tilgjengelig når han får brødskive!

Skrevet

Har du prøvd å blande frutti i grøten da? Tuppa her likte absolutt ikke grøt, men når jeg blandet en boks frutti i grøten så spiste hun opp rubbel og bit :)

Skrevet

hva er frutti ? hvor finner jg d ?

Skrevet

Sånn fruktmos fra nestle :) står i barnemathyllen, ser ut som yoghurt-beger. Eneste typen tuppa her ikke likte var den med jordbær og banan, den med mango va en stooor hit!

Skrevet

ohhhh.....den ja! ja, dn pleier han og få etter middagen sin :)

men å blande den i grøten ja......hmm....er jo verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...