Gå til innhold

Setefødsel eller keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor ligger i seteleie. Godt planta med rumpa godt ned i bekkenet. Var på kontroll i uke 32. da var hu 20% større enn gjennomsnittet. Men legen sa at keisersnitt kom ikke på tale da eg har født 4 barn før. Eg er alikevel usikker. Er nå 34 uker på vei. Har begynt å grue meg helt forferdelig til fødselen. Hvor stor er sjansen for at hu snur seg? Og eg vil helst ta keisersnitt viss hu ikke gjør det. Noen andre som har barn liggende i sete og som ikke får ta keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel ikke tvinge deg til å føde vanlig kan de det??

Jeg har ikke noe barn i sëte, men ikke pokker om jeg hadde født en i sete heller!!!

Skrevet

Her sitter veslejenta med stumpen godt plantet.. Jeg fikk innvilget KS uten problemer. Jeg er i uke 37 nå, og har vel et lite håp om at hun skal snu seg rette veien men tviler vel egentlig på at det kommer til å skje.......

Skrevet

Jeg skal ha tvillinger, og begge ligger med stumpen ned.

Men....har født 4 barn fra før....så ingen keisersnitt på meg heller:-(

Gruer meg endel til det...

Har termin 1.februar, men håper de kommer en stund før det, føler meg ganske fødeklar nå...

Skrevet

Jeg hadde seteleie med førstemann, hadde tenkt å prøve fødsel, men pga min manns sykehusskrekk valgte vi KS. Fikk og beskjed at var barnet over 4 kg ble det KS uansett, var på siste kontroll for å se hvor stor han var blitt 10 dager før termin, og da hadde jeg bestemt meg for KS, dette var ikke noe problem (han ble målt til 4200gr også), fikk innleggelses papirer for 2 dager senere (kom ikke så langt da vannet gikk men jeg venta på papirene).

Har aldri hørt om noen som har blitt nektet KS ved en setefødsel, Spre dine bekjymringer og redsel så vil de kanskje la deg ta KS. Vet med meg selv at jeg ville valgt det samme nå om det skulle bli seteleie igjen, hører til SIV.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Babyen min sitter også i sete, men jeg har takket nei til keisersnitt, vil helst føde selv. Legene og jordmødrene støtter meg veldig, så jeg tar sjansen. I ditt tilfelle tenker de vel at bekkenet ditt er stort og fint siden du har født tidligere, men syns likevel det er rart at du ikke får keisersnitt hvis det er det du vil. Går det ikke an¨å be om en skikkelig samtale med lege/jordmor, kanskje de skjønner situasjonen din bedre da? Lykke til!

Skrevet

Barnet mitt ligger i sete. Skal på sykehuset nyttårsaften til samtale, og har bestemt meg for at jeg vil ha KS. Fikk beskjed av legen min at det var helt opp til meg hva jeg valgte. Har 3 barn fra før, og har ikke tatt KS før. Men så lenge han ligger i sete velger jeg KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...