★☆2prinser★★ Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har hatt blødninger pga dette, har vært innlagt på sykehus nå i jula. Nå er jeg sykemeldt å må ta det heeelt me ro, i fare for prematur fødsel...... Noen som har opplevd det samme?
*Super*Mamman* Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Jeg har morkaken på fremsiden, og hadde i uke 12-16 en del blødninger. Ble sykmeldt, men begynner å jobbe igjen i janyar. Håper det går bra. Jobber natt da, men har ikke tenkt å gå over på dag.. Har kun 50 % stilling..
ormeynglet Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Jeg hadde det sist svangerskap, og hadde en del blødninger fram til uke 17. Hadde også to hematom. Det rare er at ingen av legene sa at jeg skulle ta det med ro, selv om jeg hadde en fysisk krevende jobb. Merket jo at blødningene tiltok når jeg anstrengte meg. Ser jo at alle andre her har fått den beskjeden. Hmmm.. Når blødningene stoppet så bød det ikke på flere problemer før etter fødselen. Da hadde morkaken grodd fast i arret fra ks fra forrige fødsel, og måtte i narkose og opereres rett etter fødsel. Har du ikke hatt ks før så trenger du ikke å bekymre deg over det da:)
ormeynglet Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Hun ble foresten født 5 dager over termin:)
isprinsessan Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Jeg har det, men den ligger ganske langt opp. Har ikke hatt noen blödninger heller. Håper alt går bra for deg, det gjör det helt sikkert, bare ta det med ro som de sier. Lykke til, klem Men forresten, når fikk du blödninger förste gang da? Er det fare for at jeg kan få det? Er nå straks i uke 20.
★☆2prinser★★ Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2007 fikk blødninger første gang i uke 18. i uke 23 fikk jeg masse blødninger... legene sier det skal veeldig lite til for at jeg kan få det igjen... blir jo litt bekymret.....
isprinsessan Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Oj, så sent. Forstår at du er bekymret. Men ligger din ganske langt ned da? Jordmor på ul sa at jeg ikke trengte å bekymre meg, så lenge min morkake ikke lå foran åpningen så var det visstnok ingen fare for meg. Håper den holder seg der oppe da.....
★☆2prinser★★ Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2007 Ja, den ligger ganske langt ned. litt over livmorhals-åpningen..... skal på ultralyd i uke 32 for å se om jeg kan føde normalt, eller om det blir keisersnitt. er så vanskelig å ligge å ta det med ro, når man føler seg i fin form!!!!!! men er livredd for at noe skal skje nå!!
isprinsessan Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Det forstår jeg! Man har jo stadig noe å gjöre hjemme om man bare ser seg rundt..... Du får ha lykke til:-) Man gjör jo selvfölgelig alt for at ingenting skal skje!!
3jenter Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Blir littegranne urolig når jeg leser dette jeg. Jeg har mistanke om at livmora ligger forran hos meg fordi jeg kjenner veldig lite liv og jeg er 4.gangs og i uke 21. De andre babyene har livmora ligget bak og jeg har kjent masse liv veldig tidlig. Er veldig spennt på hva de sier på ultralyd i begynnelsen av januar. Heldigvis ikke lenge til.
3jenter Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Mente morkaka og ikke livmoren, tenkte bare litt feil.
Tante Gustava Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Å ha morkaken liggende fremme mot magen er da vel ikke noe å bekymre seg over? Å ha morkaken liggende foran livmorhalsåpningen er derimot grunn til ekstra oppfølging og evt keisersnitt hvis den ikke flytter seg. Tror det er litt misforståelser ute og går rundt dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå