en-to, lappe sko..... Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Minsten har fått en veldig sår hoste og litt feber. Har ikke vært forkjølet noe særlig. Høres så vondt ut.
Hjertefamilien Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Hører ingen ting jeg når jeg har hatt det, har bare gjort fryktelig vondt for å puste og anstrenge meg... Bronkitt kanskje? Mer surklete da hvertfall
Stor_smil Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Symptomer: Den klassiske bakterielle lungebetennelsen starter plutselig med frysninger, feber, smerter i brystet og hoste Hosten er tørr i begynnelsen, men etterhvert hostes materiale opp fra lungene. Dette er typisk gulaktig, blodig eller rustfarget Pusten er typisk rask og overfladisk. Man kan føle at man mangler luft, og kanskje blir man blålig om munnen som tegn på oksygenmangel Det gjør vondt å trekke pusten dypt og å hoste. Dette kan være tegn på at betennelsen har spredt seg til den hinnen som omgir lungene Spesielt eldre er tilbøyelige til å bli forvirret og urolige Det kan eventuelt ses et voldsomt herpesutbrudd rundt munnen som tegn på at immunforsvaret ikke ikke er i stand til å motvirke herpes-virus Kan lese mer her: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/pneumoni.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå