_luna_85 Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Hei.. Flere som har sambo som er like gammel som dere selv? Selv er jeg og sambo 22 år, blir 23 i 2008. Må si jeg av og til merker at vi er like gamle. jeg er bare SÅÅÅ klar for å få barn, men for han er det ikke et tema en gang. Han vil ivertfall vente i 3 år til. Å det er for min del ikke aktuelt. Han er av den oppfatning av at vi skal ha stabil økonomi (altså at vi begge er ferdigutdannet). Han er ferdigutdannet til våren nå, mens jeg har enda 2 og et halvt år igjen, og det vil si at jeg må jobbe i ca 6-7 mnd etter endt uttdanning, slik at jeg har krav på lønn under perm. men da bli jo jeg nermere 27 år før jeg får min første unge! Vil ikke vente så lenge! Men hva kan jeg gjøre for å få sambo på bedre tanker når det gjelder å få barn? Noen som har vært eller er i lignende situasjon? Setter stooor pris på litt synspunkter her altså
babysyk-med spire! Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Skjønner godt frustrasjonen din... Det er kjipt å ha det slik. Jeg er 25 og min sambo er 27, men han er ikke klar på lenge enda. Er ikke lenge siden han sa at han ville være rundt 30 år.. Han er også opptatt at av at vi skal ha stavbil økonomi osv, som jo er veldig fornuftig. Jeg jobber fullt mens jeg tar opp igjen et fag dette året, så jeg er vel helt ferdig til sommern. Sambo er ferdig utdannet, og har begynt å jobbe. Men likevel er han ikke klar... jeg må bare smøre meg med tålmodighet.. I ditt tilfelle kan du se som positivt at han fort kan forandre mening. Det å begynne å jobbe i tidlig alder, altså i forh til min sambo som var 27 når han var ferdig utdannet.. så er din 23 år... det er veldig mye som forandrer guttene/mennene når de starter i jobb. Han kan bli fortere klar enn du aner. Selv synes jeg det er lurt å vente til utdannelse og alt er i boks... det er en tryggere situasjon da, med mindre din sambo tjener godt så dere kan klare dere på en lønning da Jeg forstår jo veldig godt at du har lyst. Det er ikke lett når det er det eneste man tenker på!! Men trøst deg med at jeg blir i allefall 27 år... hvis ikke mer... ( Jeg blir jo 26år om noen mnd.. Ønsker deg lykke til! håper du får han på glid. Hvor lenge har dere vært sammen?
_luna_85 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn! =) Vi har vært samme i litt over 4 år. enn dere? Vet det er "lurest" å vente til økonomi og slikt er i boks, men det er ikke alltid like lett å tenke fornuftig når man er bare såååå klar for å få baby! Vi har leilighet og bil, åsså blir jo han ferdig utdannet til våren. Jeg for min del, får jo stipend fra laanelassen mens jeg har perm ( hvis jeg blir gravid i studietia da, noe jeg håper på=)) pluss at jeg jobber litt utenom. men det er bare så vanskelig å i det hele tatt snakke om det me han! for han kunne ikke brydd seg mindre liksom! Fikk vite i går at det var en kompis av han (også 22 år) som skal bli pappa. Hun var allerede 4,5 mnd på vei! og hun er bare 20 år! Jeg ble jo kjempegla på deres vegne, men kjente at det stakk litt i med da jeg hørte det... skulle ønsla det var meg... å sambo bare rista på hodet etter han hadde hørt det. hadde liksom håpa på at det kanskje skulle dukke opp litt fornuft i han da, men neida! Så jeg får vell bare leve i håpet enn stund til da...=) Satse på at ting forandrer seg i løpet av 2008=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå