arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Ringte fastlegen for ei jeg jobber for i går. De var så lite behjelpelige at jeg holdt på å komme gjennom tlflinja og denge sekretæren. De er da jobben dems, og om de synes pasientene maser så får de vel finne seg en annen jobb.... Enden på visa var at vi måtte ringe hjemmesykepleien og få legetime igjennom dem, da var det plutselig så greit da....
lille je Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Legesekretærene på legesenteret hvor jeg har fastlege er alltid blide og koselige:) Og svigermor er legesekretær, og selv om hun er et PMS-troll er hun ofte blid også
Gjest -<<- Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Ne-ei, men jeg tror det er smittsomt internt på legesentre. De to forrige legesentrene vi benyttet hadde utelukkende sure sekretærer, det vi benytter nå har utelukkende smørblide mennesker. Sånn sett er det greit å bo på store nok steder til å kunne bytte.
Stor_smil Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 I know!! Jeg ringte for å bestille time hos lege, men vi misforsto hverandre.. hun mente jeg måtte ha akuttime, og da må man jo ringe samme dagen som man ville ha time, og jeg skulle ikke ha time den dagen.. haha.. skikkelig frustrerende samtale, som endte med at jeg ble skikkelig forbanna fordi hun legesekretæren var så utrolig nedlatende og snurt. Men igjen.. en annen gang fikk jeg ett GRATIS glass til å avgi urinprøve i.. ble så overrasket over behandlingen at jeg holdt på å vippe av stolen..hihi )
alvis Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Ikke alle...på legesentret der jeg har min fastlege er de alltid kjempesnille og høflige:)
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2007 Fastlegen min har ikke sekretær så der kommer man rett frem til rett person med en gang!!! Men da jeg ringer på vegne av brukerene blir jeg alltid like paff.
nickoline og supermann Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Her er de søte både på legevakta og legesenteret.......... heldigvis! Verre med legene på legevakta..... De vil helst ingenting.
TurangaLeela Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 Der jeg går til legen, er det ei sur, og tidligere var det ei til men hun er slutta, ellers er de andre to kjempegreie.
Mamman til AM&JS Skrevet 29. desember 2007 #10 Skrevet 29. desember 2007 Vil ikke si at jeg har opplevd så mange sure legesekretærer jeg da... Er selv helsesekretær og har og jobber på legekontor... Aldri fått noen negative tilbakemeldinger selv på at jeg er sur/uhøffelig, men prøver uansett hvor mye "pasienten" irriterer meg å svare på en hyggelig måte, enten pr tlf eller når dem kommer i luka/blodprøver etc.. Alle kan jo ha en dårlig dag.... Det som er mest irriterende er de som ringer og sier dem må ha time akkurat nå, fordi førerkortet dems har gått ut, eller at dem har gått med en vond rygg 1 mnd etc..det er kun akuttetilfeller som får time på dagen...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2007 Kanskje vi skal stemme for fritt fastlegesekretærordning også!!!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #12 Skrevet 29. desember 2007 Min lege har liksom blandet litt han. Han har to som har jobbet der siden tidenes morgen. Fantastiske mennesker begge to, også så blide og hyggelige. Helt suuupre:) Også har han ei som er der på praksis innimellom og ei som jobber deltid og de begge er noen skikkelig sure megger. Den ene unge og den andre godt voksen. Gruer meg nesten litt hver gang jeg har ringt og vet det er dem som er der når jeg kommer. Men heldigvis er de stort sett opptatt med å surmule til en eller annen stakkar på telefon så jeg får sitte i fred:) Hihi...
To trollunger + en spire Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 Jeg opplever også at legesekretærene er hyggeligere dersom jeg ringer når jeg er i tjeneste enn når jeg ringer for meg privat.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. desember 2007 Alle kan jo ha en dårlig dag. Ja det kan vi, men man tar ikke med seg den på jobben. (det har iallefall jeg lært)
Mamman til AM&JS Skrevet 29. desember 2007 #15 Skrevet 29. desember 2007 Helt enig med deg der FøttaSkjÆret...men ikke alltid like lett det...og det merkes jo godt når man har en slik jobb hvor man har med mennesker å gjøre..
bente69;) Skrevet 29. desember 2007 #16 Skrevet 29. desember 2007 Legen min har både bild legesekretær og sykepleier. Hele trekrøvlet er jeg strålende fornøyd med:))) De er alltid så hjelpsomme og bilde, samme hvor mye folk det er der. Da er det hvertfall litt lettere å akeptere at de ofte er litt forsinket.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. desember 2007 #17 Skrevet 29. desember 2007 Nei, her jeg bor/bodde har de alltid vært blide! Selv om hun ene ser veldig grinebiteraktig ut, så er hu den hyggeligste der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå