Gå til innhold

noen her som IKKE har lappen/bil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

med barn fra før?? føler dere at dette går greit eller??

jeg holder på å ta lappen, har alt utenom teori og oppkjøring, men dette rekker jeg jo ikke før lillemann kommer. Jeg føler så på dette, at alt blir så tungvint uten bil osv. vi bor ganske sentralt da, men alle maser på at den må jeg ta snart, at jeg ikke vil klare meg uten osv...

Jeg holder jo på, men synes det maset og kjaset er så slitsomt!!!

abdre som klarer seg fint uten bil???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke billappen.. Har ikke interesse for det!Tror jeg klarer meg fint uten.Håper det. Bor sentralt også og har samboer med bil!

Skrevet

Jeg har lappen og bil nå, men det fikk jeg ikke før etter tre barn. Før det klarte vi oss utmerket med Oslo Sporveier og NSB. Bor man sentralt, er det ikke nødvendig med bil- bare bekvemt.

Bor man langt utpå landet stiller det seg jo annerledes, men jeg tør påstå at å ha barn i byen og ikke bil, er ganske så uproblematisk;-)

Skrevet

Glemte å si at jeg var alene med barna- så vi hadde ikke tilgang til bil i det hele tatt. Ingen samboer med lappen eller slikt...

Anonym over

Skrevet

Jeg har lappen men ingen bil. Vi bor sentralt og bruker buss daglig, kommer til å fortsette med det når gullet blir født. Ser ingen problemer med det :)

Skrevet

Har ikke lappen eller bil jeg heller, og venter nr. 2 i Januar. Ser egentlig ikke på det som et veldig stort problem. Bor sånn passe sentralt, og busser går det hver halvtime. Men skal få tatt lappen etterhvert da.

Skrevet

Jeg har ikke lappen, men klarer meg fint siden jeg bor sentralt i Trondheim

Sambo har lappen og bil

Har lyst å ta den etter hvert da...

Skrevet

Jeg har hverken lappen eller bil.. Men driver på da! Bare rekker ikke å bli ferdig før vesla kommer... Så da får jeg gjøre ferdig langkjøring og oppkjøring når hun er ute,så tar vi bil etterhvert.. Det går nok bra!

Sambo har heller ikke lappen.

Skrevet

Jeg tok lappen i sommer, "deler" bil med gubben, noe som går helt fint. Vi bor relativt sentralt, med både tog og bussforbindelse til flere store byer innen rekkevidde, men jeg må innrømme at det er veldig deilig å kunne ta bilen av og til. Spesielt merker jeg det nå som jeg er gravid, at i stedet for å gå på butikken kan jeg kjøre når jeg er virkelig utslitt. Eller jeg kan være sjåfør når vi skal besøke venner, jeg skal jo uansett ikke drikke. Det er veldig praktisk. Ser også for meg at det blir godt å ha sertifikatet når barnet kommer slik at jeg bare kan dytte vogna i bagasjerommet og har alt jeg trenger der. Men det er meg, man kan vel helt sikkert klare seg godt uten bil også, spesielt om man bor svært sentralt. Da er bil nesten bare en irritasjon, med trange parkeringer (som jeg hater, fersk sjåfør som jeg er) og masser av trafikk. Du får gjøre det du føler for, ikke la andre bestemme for deg.

Hmmm... ble visst litt langt. Nu vel, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...