Gå til innhold

Fra permisjon til permisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Blir i underkant av 15 mnd i mellom mine to barn. Skal i utgangspunktet tilbake i jobb i mars. Jobber som nattevakt, alene på et bofelleskap. pga tunge løft, utagerende brukere vil dette ikke vær gjenomførbart. Så da blir det sykemelding fram til jeg går ut i perminsjon i mai. Dvs at jeg skulle jobbet i underkant av 2 mnd før den nye permen starter.. er ute i 12 mnd permisjon nå og mottar derfor 80% lønn. Vis jeg da velger å ta 10 mnd perm med nestemann, blir da permisjongrunnlaget mitt regnet ut ifra denne 80% lønnen? Eller får jeg da 100% lønn? Altså det grunnlaget jeg hadde opparbeidet meg før jeg gikk ut i perm denne gangen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får 100% lønn hvis du velger 10 mnd permisjon, pengene du får i neste permisjon blir regnet utifra lønnen din, ikke hva du har mottatt i permisjonstiden;)

Skrevet

Dette ville jeg dratt på nav og sjekket, for jeg har hørt motsatt.

At du får 100% av jva du har fått de siste seks mnd. Hvis du hadde valgt å være i permisjon i 12 mnd neste gang også, så hadde det bli 80% av 80%...

Hvis du skjønner hva jeg mener?

Jeg selv rekker akurat å jobbe 6 eller 7 mnd før jeg må ut i permisjon igjen. Så dette ville jeg sjekket opp et sted som de vet det helt sikkert.

Skrevet

det var 15 måneder mellom mine siste. jeg jobber i helsevesenet.kommunen. du taper IKKE penger på å få to tette barn. vi valgte 80%utbetaling siste gang og for å få være lengre hjemme.samme utbetaling. vi sjekket med lokale NAV på forhånd

Skrevet

Det må jeg også undersøke. Har akkurat startet å jobbe igjen etter 54 ukers permisjon med 80% utbetaling. Starter ny permisjon i starten av mai. Noen som vet om nav har åpent i morgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...