Solitude Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Venter nå spent til etter nyttår for å finne hva taksten er på huset vårt, først da kan jeg gå i banken med finanseringplan og finne ut hvor mye jeg kan låne for å kjøpe noe til meg og barna. Men er det noen her som vet hvordan mellomfinansering fungerer ? Er det noen mulighet for feks. at jeg tar taksen på huset, og finanseringplaner og ber om mellomfinansering slik at jeg kan gå videre med huskjøp og slippe å vente på at huset som vi er i nå blir solgt ? Eller er dette kansje ikke en mulighet, eller følger kansje en viss risiko når man ikke vet endelig salgssum ? hmm.. mye man tenker på nå om dagen ja.
firemerkersmør Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Du får lån ut ifra meglervurdering på huset, og inntekt. Du får lånebevis så du kan kjøpe. Hele lånet blir da en "mellomfinansering" til du får solgt huset. Vi fikk to lån. Et langsiktig, og ett på mellomfinansiering som må betales inn når vi får pngene for leiligheten. Mellomfinansieringslånet må betales tilbake i løpet av 4 måneder som oftes. Klokere?
Solitude Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 jepp.. men hva om huset ikke blir solgt på 4 mnd ? blir jo vanskelig å betale tilbake mellomfinanseringen når det ikke er solgt.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Ja,vet du vi hadde nettopp mellomfinansiering...Og det er faktisk ganske så risky når man ikke vet hva man selger for.Tror vi hadde 6 mnd.mellomfinansiering,men solgte like etter lånet var tatt for mindre,så det ble litt krøll,men....Hadde sett etter ting du tror du har råd til,men ikke kjøpt før du har solgt om du ikke har meeeget god økonomi da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå