Gå til innhold

Bruker dere hodepute til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere gjør det, når begynte dere? Husker de sa på sykehuset etter jeg hadde født at de ikke trenger hodepute, men nå er lillegutt nesten 7 måneder så tenkte jeg skulle begynne med det, for innbiller meg at det er mye mer behagelig å ha en myk pute under hodet enn bare madrassen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk snbefalt å vente til hun var rundt året....

Tror ikke de savner pute, vet jo ikke hva det er.

Men skjønner hva du mener, jeg bruker 2 puter og kunne ikke klart å sove uten, så da tenker man automatisk at de trenger det og.

Skrevet

Kid'n er 7 1/2 mnd, og vi begynte faktisk for et par uker siden. Bare sånn for å prøve. Syns også han lå så flatt. Og nå ligger han vel så godt:)

Har en i vogna også, så kommer han litt høyere opp.

Skrevet

Lillewirre har hatt det siden hun var tre måneder, hun har vært mye forkjølet og dea hjalp det med puten.

Leste litt om det da, og det er ikke påvist å skade babyen. ( kan ikke huske akkurat hvor jeg leste det, dessverre).

Ei i barselgruppen fikk faktisk råd av HS om å begynne med pute til sin lille gutt da han var knappe to måneder, for han var så veldig flat i bakhodet.

Putene er jo ikke akkurat selveste fluffyputene heller da;o)

Skrevet

Vi ble anbefalt å bruke babypute fra fødselen av. De hadde dette på sykehuset og fysioterapauten forklarte at dette begrunnes med at de ikke skal bli skjeve eller flate i bakhodet.

Skrevet

Vi har brukt babypute siden lillegutt var nyfødt...

Skrevet

Begynte med det da Linus var 2-3 mnd. han var så skeiv i hodet og det å bruke puta har nå rettet opp hodet.

Skrevet

Vi begynte da hun var ca 4 mnd, men naa nylig tok jeg den vekk igjen. Synes kanskje hun er litt roligere uten? Men mulig det er innbildning.

Skrevet

Har brukt pute på alle mine helt fra de var nyfødte. Synes det ser helt forferdelig ut å ligge uten. Bruker også dyne under henne nå. Og mine barn har alltid sovet godt fra første dag. Innbiller meg at det er for at de ligger mykt og godt. Men det er jo bare synsing da... men, godt ligger hun iallefall :o)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...