Gå til innhold

i går fikk jeg rier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og etter fire timer med regelmessige vonde rier dro vi til sykehuset. selv om jordmor mente at det var for tidlig med fødsel i uke 37....var helt overbevisst selv om at dette var fødsel, har jo gjort det før, med rier 3 minutter mellom og varighet på over 1 minutt, OG det var VONDT! men da jeg kom på sykehuset sjekket de og sa -dette er aldeles ikke fødsel, og det blir det nok ikke på lenge heller. det var masrier fikk jeg beskjed om, hadde ingen anelse om at masrier er helt vanlige rier bare at de ikke har noe effekt. så nå er jeg skikkelig forvirra, for hvordan skal jeg vite når fødselen virkelig starter, når jeg ikke kjenner forskjell? og kan jeg glede meg til tre uker med rier før fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harregud!!! Det samme skjedde med..helt likt!:=) for 5 dager siden...Jeg lå over på føden jeg...nektet å reise hjem hehe...så sikker var jeg.

Jeg var i uke 36+3

Skrevet

En må vel bare ringe når en tror at fødsel kan være i gang..... Det er mange som har hatt både 2 og 3 turer inn til føden, og måttet reist hjem igjen.... Ikke så mye trøst jeg har å gi deg, men tror ikke du får rier hver dag i 3 uker :-) Det har jeg i alle fall ikke hørt om før..... Jeg har selv hatt maserier, og jeg merket godt forskjell på maseriene og de riene som var effektive.....De effektive riene var vonde på en annen måte synes jeg.... Var det noen plasser i magen det gjorde mer vondt enn andre, eller var det vondt i hele magen?

Skrevet

Du reiser innn når du ikke klarer å snakke gjennom riene. Da er du over 4 cm åpning.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Opplevde nesten det samme natt til 2. juledag, lå på føden hele natta med rier med 4 minutters mellomrom, som ei klokke. Men så stoppet det plutselig opp....var var juks alt sammen! Kjente definitivt forskjell på disse riene og kynnerne - disse var vonde! Men likevel; det var bare falske rier. Jaggu ikke greit å vite når man virkelig er i gang. Jordmor trodde det ble fødsel hun, siden riene var så regelmessige. Men den gang ei...så nå er det bare å satse på 2008-modell=)

Skrevet

takk for svar :) eneste jeg kan si er at de kjentes akkurat likt på en prikk de riene jeg hadde under fødsel nr en, og at de var regelmessige, så jeg var helt sikker jeg. og til at man reiser inn når man ikke klarer snakke mer så funker det heller dårlig siden jeg både snakket og lo mellom alle riene også pressriene forrje gang. dessuten er jeg jo litt redd for å dra for sent avgårde også siden det tar 1,5 time å kjøre til sykehus ;) huff, noe skal det nå være....

Skrevet

jo, mellom riene ja, men en klarer ikke å snakke midt i riene nåe en er kommet i fødsel.

Skrevet

Hehe, måtte bare svare på det med at man ikke kan snakke midt i riene... Det er jo helt individuelt, da. Jeg hadde ingen problemer med det i det hele tatt...

Sånn har jeg også flere venninner som har hatt det, så jeg tror ikke at jeg er særlig "spesiell" på det området. Så ikke vent til du ikke lenger kan snakke under riene.. det er ikke et tegn du skal stole på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...