Gå til innhold

Mammaen min sa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at vi ikkje trengte å prøve så hardt å få sønnen vår til å slutte med bleier, for han kom uansett ikkje til å bli tørr før sommeren. Ingen unger blir tørre om vinteren...Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men den eldre garde i min familie har nå hvertfall samme erfaring, og har sagt det samme.

Det er lettere for de når de kan løpe rundt uten klær..

Snuppa begynte og slutte tidlig i sommer, da fløy henne ute på terassen ol, uten klær, og klarte da og si fra når ho skulle på do. Så fort det ble tatt på en bukse, så tissa ho den ut. Sikkert fordi de da klarer og merke at det ikke er noe der for og ta imot..

Hvor gammel er han??

Skrevet

Phø! Jenta mi ble tørr på høsten, dvs hun var ikke ute å løp i bare rumpa og tisset bak buskene, vi gjorde det innendørs og det gikk supert. Kan vel godt bli tørr på vinteren også!

Lykke til! :o)

Skrevet

Han er tre år gammel, så det er jo på høg tid...

Han klarer stort sett alltid å sei ifra når han må tisse (stort sett), men seier aldri ifra når han må bæsje.

Går med truse heime, bleie om natta og når vi er ute/på besøk.

Skrevet

Takk for det. Håper han blir tørr, har ikkje lyst å vente til sommeren....eit halvt år til....

Skrevet

Pisspreik!

Sett ham på do/potte hver gang han har spist eller drukket. Der må han sitte til det kommer noe i potta.¨Når det skjer får han klistremerke. Når han har samlet ti får han f.eks en is eller noe annet han synes er gøy.

La han få ett ekstra stort merke og "bonus" om han sier ifra sjøl.

Skrevet

Broren min fant ut at han var klar for å slutte på vinteren.. Han var litt over 2,5 år (ble 3 i april).

Sluttet på dagen..

Ikke noe problem det altså, hehe..

Men det er mindre strev om sommeren ;-)

For i starten går de ofte og tisser oftere.

Skrevet

Vi setter han på do, gir han smilefjes om det kjem noke, når han har samla ti får han premie.

Truse, sokker o.l. (med tøffe motiv som han liker.Drager, Svampebob, Lightning Mcqueen o.l.)

1 smilefjes for tiss og 2 for bæsj.

Skrevet

det er tull !

min sønn sluttet når han var 3 år.. slutta 2 juledag for 2 år siden . og det gikk kjempe fint . da hadde vi ferie og kunne ta oss tid med det ! .

han slutta tvert både på dag og natt .

Skrevet

Det er ungen det kommer an på om han er klar for å slutte med bleier eller ikke. Sønnen min er absolutt ikke klar for å slutte med bleier ennå, han nekter plent å gå på do, klistermerker og sånt hjelper ikke her. Kusina mi sin sønn blir 4 i februar og han er heller ikke klar, hun har prøvd men det gikk ikke, de lovde han både klistermerker og belønning men han var så absolutt ikke klar.

Skrevet

Så godt å høyre! :-)

Mista litt motet når mamma sa det, kan du sei....vi har prøvd ei stund å få han til å tørre å sitte på doen, og no gjer han endelig det.(potta ville han ikkje sjå på engang)

Skrevet

Så "kjekt" at det er andre som fortsatt bruker bleier etter fylte 3 år. Sønnen min har vært redd for doen og redd for potta, men no er han ikkje det lenger. Så håper at det nærmer seg bleieslutt.

Skrevet

Og no kom han og sa at han måtte på do, og der kom det ein bitte-bitteliten bæsj! :-)

Skrevet

så flink han er da. Min sønn vil bare ikke på do uannsett hva vi prøver. Må skaffe han ny potte snart for den han har er gjemt bort.

Skrevet

Ja, han er kjempeflink!Hadde aldri, før eg vart mamma, trudd at ein anna person si avføring kunne gjere meg så glad ;-)

Lykke til til deg.

Skrevet

Eldste min ble tørr til 3-årsdagen og den er i mars... kan ikke si hun løp så masse naken rundt på forhånd, hehe.

Skrevet

Prøvde å få gutten min til å tisse ute osv sommaren han var litt over 2år, det var heilt umulig. På høsten så var han ekstrem til å tisse om natta, bleia var full og trusa våt, sengetøy blei vått osv. Da innførte eg tissing på do om kvelden og om morgon. Han satt der og det kom ingenting i strarten. Han sa også i fra om dagen hvis han måtte på do, hadde bleie da. Når han først hadde tissa ein gong på do så gjekk det kjempe greit å tisse på do før han la seg, hadde bleie om natta.

Så ein dag så sa han til meg "trenger ikkje ta på bleie i dag vel mamma?" Det var første dagen uten bleie og etter det så var det bare bleie om natta ein liten periode også var bleia borte for godt rett på nyåret.

Så det går kjempe fint ann å ta det på vinteren. Veninna mi ville at sønnen hennars skulle vente til sommaren for ho klarte det ikkje i sommar. Men plutselig så skulle sønnen slutte og ho kjørte på når han var klar for det.

Så er me foreldre flinke til å ta små signaler om at ungane vil slutte så går det kjempe greit uansett årstid. Og hugs på ein ting at det er ungane som bestemmer når dei vil slutte og det kan vare bare eit lite augeblikk hvis ungen ikkje får den responsen som den forventar.

Lykke til alle med do trening!!

Skrevet

Det kommer nok an på, men er nok lettere å få de tørre om sommeren da de ikke har så mye klær. lettere å komme seg fort på do.

Kommer sikkert mye an på innsatsviljen, og selvfølgelig om lukkemuskelen er klar........

Skrevet

Barn blir tørre da de er klare for det uansett om det er 30 kuldegrader eller 25 varmegrader. Noen barn er 18mnd og tørre mens andre venter helt til de er 4,5år. Alt er like vanlig.

Bare ha på minnet at do/pottetrening skal være gøy og lystbetonet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...