Gå til innhold

HVA KAN VI SERVERE?? Hjelp!

Newton & Prinsessen på erten

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nyttårsaften blir vi 5 voksne, 3 treåringer og en baby.

(Muligens en voksen til og en halvannet åring).

Jeg har en heel kalkun i fryseren, men er så sliten om dagen og vet ikke om jeg orker å lage noe så svære greier.

Mannen min gjør jo stort sett alt for tiden siden jeg er dårlig, men han er ikke så "avansert" i kokkekunsten og føler at kalkun blir litt vanskelig.

Hva kan vi servere?

Evt. om det blir kalkun, hva kan vi ha til tilbehør som er veldig fort og enkelt så han kan konsentrere seg om kalkunen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalkun er ypperlig til så mange. Tilbehør: potet, saus og rosenkål. enkelt og greit. Kan evt stappe kalkunen med farse og løk ;o))

Skrevet

helstekt biff er veldig lett og lage. Liten steke tid og tilbehøret kan være ferdigkjøpte gratinerte poteter (fjordland sine er gode).. kalekun har jo veldig lang steketid, og som tilbehør hører waldorfsalat med synes jeg.

Skrevet

Hva med kokt skinke? De får du ferdig kokt på butikken, fra Gilde.Skal bare skjæres opp i skiver og varmes i ovnen. Serveres med kokte grønnsaker og poteter og sjysaus!

Velger du kalkun kan du jo ha røstipoteter til og grønnsaker og sjy?

Skrevet

Pinnekjøtt er jo kjempeenkelt å lage, lager seg selv egentlig. Så kan dere servere små julepølser i tillegg til de barna som evt ikke liker pinnekjøtt. :o)

Skrevet

Koldtbord er jo veldig enkelt. Bare å kjøpe inn pålegg og brød, div. salater, egg osv. Vi har gjerne varme kyllinglår og karbonader til.

Skrevet

Hva med kyllinggryte, ris, salat og hvitløklsbaguetter?

Eller kyllingfilet, fløtegratinerte poteter med salat? SÅ lettvindt, og knallgodt:)

Skrevet

Dytt..

Tenker.. om vi steker kalkunen..

Kjøper ferdig:

Potetsalat,

Waldorfsalat,

Posesaus,

Potetmos

Har grønnsaker i fryseren som bare skal kokes/dampes.

Koker poteter

Lager salat

Kjøper noe epler, druer, ananas til pynt.

Hva mangler vi da?

Og hva skal vi ha til dessert?

Skrevet

dytt*

Skrevet

Kjøp en iskake. Eventuelt vaniljeis og diverse topping (sauser, nøtter, nonstop, peanutter, daimkuler, banan osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...