Malla86&Amalie07 Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Eg er alene med vetlejenta mi på 6 mnd. Og høsten 2008 hadde eg tenkt å vere med foreldrene mine te USA (me har familie der) og me skal vere mellom 2 veker og ein måned. Men barnefaren seie at da får eg ikkje lov til av han. Har han lov å stoppe meg? Da er jo berre ein ferie og da er ikkje for sikkert at me reise og me veit ikkje kor lenge me ska vere der heller.
rødhette* Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Nå vet jeg ikke sikkert, men vil jo tro det kommer an på hvordan dere har del ansvaret, om du reiser bort når han skal ha henne. Da må vel du gi han noe av din tid, hvis du tar av hans tid. Som sagt, vet jeg ikke, men vil tro det har noe med det å gjøre.
Malla86&Amalie07 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 Me har ikkje delt ansvar. Eg har heile ansvaret for ho. Og da kan gå ein måned mellom kvar gong han ser ho. Han gjere ingenting av det obligatorisket så følger med, er berre kosing.
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 han kan ikke nekte deg ! Vet ikke hvordan dere har delt foreldreansvar mv, men han kan trenere passsøknaden noe om han ikke skriver under, vær derfor tidlig ute med å ordne pass til babyen. Det er KUN dersom det kan bevises fare for barnekidnapping ( at dere ikke kommer tilbake) at han kan få nektet dere å reise ut av landet på ferie men selv da skal det gangse mye til. ta kontakt med lensmannskontoret/politiet der du bor for pass til baby tidlig ! Lykke til !
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Så lenge du har ene ansvaret alene og ene omsorg så kan du ordne pass uten han og bare reise.
rødhette* Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Men da kan ikke nekte deg nei. Pass på å ha med papirene som sier at du har foreldreansvaret alene når du skal søke om pass til henne, hvis du ikke allerede har pass, sånn at det ikke blir problemer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå