Gå til innhold

Noen som har oppskrift på Sjampinjongstuing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha det til nyttår, men har ikke peli på hvordan jeg lager det.. !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller enkleste og beste er å lage med fersk champingon. Stek og krydre soppen, hell så øver fløte og la det koke inn. Hell på litt og litt ikke alt med en gang.

Skrevet

vanlig fløte eller matfølte? Blir dette til en tykk masse eller saus? Blir fløten stiv når du koker den liksom? hehe

Skrevet

Eller så kan du lage med hermetisk sopp. Bruk da skivet sopp skal du bruke hel sopp så kjøp små bokser, hvis ikke så får du store sopper =)

Smelt smør i en kjele ha soppen oppi, ta vare på kraften fra boksen i en egen mugge. Ta så oppi et par ss mel og rør rundt, hell på kraften fra boksene til ønsket konsistens. Ha gjerne oppi litt fløte for smakens skyld. Krydre stuingen med salt og pepper.

Skrevet

Bruker aldri matfløte kun kremfløte til matlagning. Synes ikke det blir noe godt med matfløte. Stuingen blir så stiv som du lager den. Har du mye fløte i så blir den veldig løs. Så spe sånn litt etter litt med fløte og la det koke inn. Blir den veldig løs så ha blandingen i en kjele og la den stå å små putre på lav varme til ønsket konsistens.

Skrevet

Tror jeg lager den første oppskriften.. Men, det blir stuning og ikke saus? Blir fløten tykk når du koker den? :D Er helt blå på dette! Og sist men ikke minst, er den god?

Skrevet

Her er jeg. Den første er den aller beste. Blir ikke saus hvis du ikke sper alt for mye. Derfor la det koke godt inn og tilsett bare litt og litt fløte.

Oppskrift nr 2 er god som kveldssnacks. Lag stuingen la den bli avkjølt, smør noen brødskiver og legg på stekeplata til ovnen. Legg så stuingen på brødskivene og stek den til de får en gyllen farge. På ca 225 grader.

Til nyttårsaften lager du nr 1.

Skrevet

åå hørtes veldig godt ut! På den første oppskriften skal jeg bruke matfløte eller vanlig fløte? :D Takk for at du gidder å hjelpe en ung dame i nød:D hehe

Skrevet

okei! tusen takk for hjelpen :D Nå er tilbehøre til biffen i boks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...