AnTiLoPeSvIn Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 jeg funnet ut at jeg har det. har alltid gått med tett nese i årevis. trodde egentlig at det var normalt... kanskje derfor jeg alltid har smerter i panne områdene.. hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? hørt at det må en operasjon til? Er det vanskelig å få til? hvor skal jeg henvende meg?
La Perla Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Du henvender deg til fastlegen og får henvisning til spesialist. Mest sannsynlig må du operere. Jeg har gjort det, og det hjalp en del, men nå er det litt tilbake igjen, så jeg skal utredes for mulig allergivaksine (fordi allergi kanskje er årsaken til at slimhinnene er hovne hele tiden). Lykke til. I mellomtiden kan du evt. skylle med saltvann daglig, kjøp skyllehorn på apoteket. Du kan også få kortisonspray hos legen, det må du uansett bruke en periode før operasjonen.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 ja skyller nesen, men det hjelper ikke særlig mye. det skikkelig vondt når vannet renner. eneste som hjelper er nesespray.. hvis en operasjon skulle være aktuelt, hvor mye koster det? antar at jeg ikke må punge flere lapper?
La Perla Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Det er gratis, du betaler vel kanskje litt for konsultasjon på forhånd og sånt, men helt ubetydelige summer. Du har selvsagt krav på operasjon når du er så plaget som det høres ut som du er. Gå til lege så fort du kan, for det kan ta tid før du kommer til spesialist og deretter til operasjon. Bruker du vanlig nesespray (otrivin, rhinox og sånt)? Det bør du ihvertfall ikke holde på med så lenge (de kjenner vel til den to-ukersgrensen), men be fastlegen om resept på kortisonspray Jeg bruker Flutide nasal, og den fungerer bra (men det kan ta noen dager før du merker full effekt).
AnTiLoPeSvIn Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2007 ja bruker otrivin.. vet det ikke skal brukes over ti dager, men jeg klarer ikke å leve uten den bokstavelig talt skal ringe på onsdag å skaffe meg kortison. takk for hjelpen:) det hjalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå