Gå til innhold

Mulatthår og balsam... trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei som er halvt norsk halvt afrikansk. hun har fine krøller, men midt bak på hodet blir det veldig tørt og "frizzy"... Har prøvd oss gjennom samtlige balsamer men ingenting hjelper..

Noen flere med samme problem som vet råd? Er det spesielle produkter jeg kan kjøpe? evt på internett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke samme problem, men det finnes spesielle shampooer + balsamer for sånn type hår :) i oslo vet jeg det er flere butikker som har sånt! søk litt på nettet, sikkert noen nettbutikker som har det også :)

Skrevet

Er jo flere frisører i oslo som er "spesialisert" på afrohår.

Vet ikke hvor du bor da!

Skrevet

Det lureste er visst å bruke frisørprodukter til småtroll (det er rene produkter uten mye dritt i), hva med Redkens all soft-balsam. den er med avokado olje som virker fint på sånt hår.?

Eldste min har veldig tykt hårmed masse tykke og krusete hårstrå (afro om du vil), har ikke brukt balsam enda , men når hun vil ha langt hår bør det nok tas i bruk her også.

Skrevet

om du har mulighet så kjøp på sånne "afro salonger" de krukkene du kjøper der er "litt" større den de krukkene med forskjellige kurer o.l som du finner for skandinaviske hår for du ttrenger ofte mye mer produkter :-) det er veldig vanlig for de med afro hår altså afrikansk hår å bruke oljer som f.eks mat olje.. ja det er HELT sant.. hehe skulle likt å sett mitt hår med olje i..

Skrevet

Hei! Jeg var i Sverige og kjøpte extensions hos ei afrikansk dame. Hun hadde ekstra fete balsamer som skulle brukes på afrikansk hår, og extensionene. Da jeg hadde tatt ut løshåret, hadde jeg fortsatt endel igjen på flasken, og ville prøve det i mitt skandinaviske hår for den luktet himmelsk av tuttifrutti og noen annet godt. Men det var akkurat som smeltet smør! Skikkelig fedt! Denne balsamen kom ikke i nærheten av noe som du kan finne i vanlig balsam som vi kjenner til- selv om det står at det er til skadet/ ekstra tørt hår. Du må til spesialbutikk.

Skrevet

Mange bruker produktene fra "mixed chicks". linken til de er www.beyourself.no

Ellers har vi akkurat nå en diskusjon om dette inne på forumet "vårt". (www.freeforum101.com/kulturkollisjon). Der har jo alle blandingsbarn og det er flere med mulatter der.

Gutten min har jeg ikke brukt annet enn vanlig shampo på enda, men tenker kanskje å bestille fra der etterhvert.... Han har også fine krøller på toppen, men tuggete og tørt i nakken.... Så har gitt opp å gre han i nakken.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...