Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Har ei jente på snart 4 mnd og de siste dagene har jeg merket store forandringer på henne. Har alltid sovet hele den "voksne" natta fra ca 2200 til 8.00 bare avbrutt av 2 måltider der hun sovnet etter ca ti minutter med puppen. Men NÅ: driver hun og styrer og "prater" (griner ikke, hvis hun får ligge i mi seng) i 2,5 time når hun skal spise på natta før hun sovner igjen (ved puppen). Jeg tror jeg blir gal, jeg har styrt veldig de siste 2 ukene med leggerutiner og ha minst mulig lys på, tv av ikke lyd, lister meg rundt på kveldene for å få henne til å sove før 22.00. Så har fått henne til å sovne ca halv 8-8. Hun sover da 30-40min før jeg må amme henne i søvn. Tror dere hun har fått for mye søvn siden hun er våken 2,5 time midt på natta!? Eller er det sånn det blir framover? Er det sånn for dere? Hjelp:)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Kan det vaere at hun trenger litt mer mat? Har du proevd MME? Eller er det kanskje paa tide aa gi smaksproever paa groet? Jeg skal ikke anbefale aa begynne tidlig hvis du er sikker paa at hun faar nok mat. Men her begynte jenta aa tulle noe forferdelig paa natta fra hun var litt over 3mnd. Hun vaaknet hver time og maset etter mat hele natta igjennom. Etter fylte 4 mnd begynte vi med groet og DA ble jenta fornoeyd. Naa sover hun godt OG er en kjempefornoeyd baby paa 5 mnd+. Kanskje du ogsaa skal proeve aa legge henne tidligere for natta? Lage en rutine med bading, pupp og rett i seng ved 19-20 tida? Det funker her i hvert fall, men saa er de jo saa forskjellige disse smaa. Lykke til i hvert fall!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Takk for svar.. Har lagt henne halv 8 de siste dagene, men hun våkner bare etter ca 30 min og da må jeg amme henne i søvn igjen, har gått bra noen kvelder, andre kvelder må jeg bare gi opp å ta henne opp. Vet ikke om hun trenger mere mat, er så vanskelig å si. Hadde trodd hun ville begynt å grine hvis hun var sulten selv etter pupp om natten? I stedet ligger hun å prater og ler og lager lyder. Ikke vet jeg hva som er så morsomt midt på natten i ett stupmørkt rom:) Å i 2,5 time? Tror at dersom jeg hadde tatt henne opp eller pratet til henne så hadde hun nok blitt en meget glad liten frøken:) Noen andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå