mai_med_gulljenta! Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Av min bestevennine fikk jeg en klokke hun har hatt i maaange år (den funket ikke en gang) en hatt som luktet veldi brukt (den hadde ikke merkelapp eller noe) datteren min fikk en sparegris jeg også har sett hjemme hos henne! Virker sikker smålig som henger meg opp i dette men ble skuffet da for hun e ikke noe fattig for å si det sånn!! sa til henne at klokken ikke funket, hun sa at hun hadde kastet kviteringen så jeg kunne ikke bytte den, men hun kunne gi meg penger for den... sa at det ville jeg selfølgeli ikke.... spurte om ikke hun hadde lik klokke hjemme å da sa hun at hun hadde gitt den til en annen venninde å at den ikke va lik! Det verste jeg vet e att folk lyger så da sa jeg at jeg trodde det va den samme klokken, vi har jo tross allt bodd sammen så e jo ganske så sikker!! sikkert teit av meg å si noe men uff ble så lei! Men nå er hun sur på meg da! svarer meg ikke eller noe! Men men...
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Å gi brukte gaver har jeg ingenting imot, jeg har feks ved flere anledninger handlet på Fretex til min venninne med litt spesiell stil;) MEN å gi vennene mine, og barn, ting her hjemmefra hadde jeg aldri gjort nei, det blir litt vel drøyt. Hvis det såklart ikke hadde vært noe spesielt da, at en venninne VILLE hatt noe jeg hadde ellernoe lignende. Skjønner du reagerer.. Og ho kunne vært ærlig også da, venninnen din. Selv hadde jeg nok ikke hengt meg så veldig opp i det:)
Nyseryllikberta Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Min bestemor på 80 har begynt med det nå... gir vekk sølvbestikk og kakespader og diverse annet "arvegods". Syns det er litt spesielt, hadde jo fått det likevel etterhvert. Penger har hun nok av også.. Venninner som gir vekk ting de har i huset er enda merkeligere...
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Herregud, for ei venninne hun hørtes ut som da? da hadde jeg heller satt pris på å ikke få noe tror jeg. Istedenfor å "arve" hennes gamle skrap :-S
TurangaLeela Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Har fått brukte julegaver jeg også... Har fått bøker, og diverse andre ting som ser brukt ut, og lukter huset til dem jeg har fått det av.
cheni Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Da hadde jeg reagert gitt... Men jeg har faktisk gitt bort en brukt gave engang selv... jeg hadde kjøpt den lekre jakken på salg, en mc-lignende hvit og rød skinnjakke. Den var kjempefin og spesiell, litt for spesiell etter min smak... Den passet derimot dama til broren min kjempegodt, hun var 16 år og student. Hun elsket den jakken, og fikk den til bursdagen sin. Det er ikke sikkert at jeg hadde gitt henne gave hadde det ikke vært for at den jakken passet så godt til henne, og iallefall ikke en så dyr en. Tenkte litt på at den hadde vært brukt, og at hun kunne få den uten at jeg pakket den inn... men jeg ga den som gave og jeg vet at hun ble kjempeglad. Jeg hadde brukt den to ganger selv...
___ Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Brukte gaver er fint, men med omtanke. Når vi gir bort brukte ting er det enda viktigere enn vanlig å tenke over hva mottageren vil bli glad for. Vi har for eksempel fått masse brukt lego og brukte bøker i gave til ungene. Det er jo yppelig. Selv har jeg fått både kjøkkenredskaper, dekketøy og duker som jeg har blitt veldig glad for. Mannen min gav bort gitaren sin en jul. Mottageren gråt faktisk av glede. Det å nekte for at det er brukt er imidlertid dumt.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Jeg fikk et smykke som hadde tilhørt min avdøde bestemor. syns det var kjempefint selv om det var brukt (eller faktisk FORDI det var brukt) men å gi tilfeldige ting man samler inn i huset... det var det vi gjorde da vi var 5-6 år gamle.
engletrollet Skrevet 29. desember 2007 #9 Skrevet 29. desember 2007 Cheni: Det var jo bare kjempeflott! Synes ikke det er det samme som ågi bort ting som bare tilfeldigvis ligger rundt om i huset. En bestemor som gir bort arvegods kan jeg også forstå. Sølvbestikk er jo kjempeflott, og på denne måten får hun bestemme hvem som får hva. En brukt klokke som ikke virker med medfølgende løgner er derimot fryktelig! kan jo være hun fikk en uforutsett utgift før jul, men da kan man heller være ærlig når mottageren spør...
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #10 Skrevet 29. desember 2007 det er jo forskjell på brukt også da.. en ting er å få noe brukt etter bestemødre, oldemødre o.l.. det er jo gaver med en viss verdi.. ikke bare prismessig.. men fordi det er fra eldre familiemedlemmer som man som regel setter pris på! En annen ting er som HI skrev.. jeg hadde ikke syns det hadde vært noe særlig.. brukt klokka fra en venninne.. nei fysj... ! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå